اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

بیرجند بزرگترین وقف سال 93 را به خود اختصاص داد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت بزرگ‌ترین وقف سال 93 استان در شهرستان بیرجند خبر داد.

بیرجند بزرگترین وقف سال 93 را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: تعداد 11 وقف جدید از ابتدای سال جاری در استان به ثبت رسیده که در این بین موقوفه‌ای در بیرجند از لحاظ ریالی بزرگترین موقوفه 93 محسوب می‌شود.

وی در تشریح وقف‌های جدید امسال گفت: سال 93 همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری  و سوگواره یاس نبوی تبلیغات وقف شاهد رشد بیشتر وقف جدید در نوروز بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ارزش موقوفات جدید امسال را حدود 216 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در این بین از لحاظ ریالی موقوفه حسین قائنی شامل 2.5 هکتار زمین مزروعی در شهر قهستان که در چهارم فروردین‌ماه جاری وقف شده بزرگترین موقوفه استان در سال جدید محسوب می‌شود.

گرایلی ارزشی ریالی این وقف را حدود 70 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نیت این وقف برای عزاداری حضرت فاطمه(س) بود.

وی تصریح کرد: وقف برای دارو و درمان، تامین مخارج موسسه خیریه کم‌توانان ذهنی، امور خیر، هزینه‌های مسجد، روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) و فعالیت‌های قرآنی از دیگر نیات وقف‌های جدید در استان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از لحاظ کمی قاین با سه وقف جدید در سال 93 رتبه نخست را از آن خود کرده و شهرستان‌های بیرجند، سرایان ، درمیان، فردوس و سربیشه به ترتیب در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

گرایلی تمامی وقف‌های انجام گرفته در استان را ارزشمند دانست و اذعان داشت: وقف از چنان جایگاه بالایی برخوردار است که حتی کوچکترین مال که وقف شود ارزش و اثری در جامعه بر جای می‌گذارد که تا ابد ماندگار است.

انتهای پیام/69008/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول