اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

6 وقف جدید در خراسان‌جنوبی به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی از ثبت 6 وقف جدید طی سال جدید خبر داد و گفت: 50 درصد این وقف‌ها با نیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) است.

6 وقف جدید در خراسان‌جنوبی به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: امسال در راستای اجرای طرح آرامش بهاری، خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های همه واقف باشیم نیز بر پا شد که در این برنامه‌ها مبلغان به تبیین مسئله وقف و ترویج این فرهنگ دینی و مذهبی پرداختند.

وی نتیجه این اطلاع‌رسانی‌ها در قالب طرح آرامش بهاری را ثبت 6 وقف جدید عنوان کرد و افزود: این موقوفات در پی مراجعه افراد به خیمه‌های معرفت و توجیه در رابطه با وقف و عواید آن به ثبت رسیده‌ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه نخستین وقف سال جدید در تاریخ سوم فروردین ماه جاری در سرایان رقم خورد، ادامه داد: همزمان با آغاز سال نو و در راستای اجرای خیمه معرفت آرامش بهاری در امامزاده سید ابوالقاسم‌(ع) یک هکتار زمین مزروعی به ارزش هفت میلیون تومان در آیسک سرایان وقف بر عزاداری حضرت زهرا(س) و دارو و درمان شد.

گرایلی گفت: دومین وقف سال جدید  نیز همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری و تبیین مسائل وقفی در خیمه‌های معرفت، به نام حبیب‌الله رضایی گزیک 180 متر زمین در شهر گزیک را با نیت هزینه‌های جاری مسجد وقف کرد به ثبت رسید.

وی ارزش ریالی این موقوفه را حدود 250 میلیون تومان عنوان کرد و اذعان داشت: این موقوفه در تاریخ هفتم فروردین ماه سال‌جاری ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین از وقف دو هزار سهم موسسه تعاونی اعتبار میزان قاین برای امور خیریه همزمان با ششمین روز از سال جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: واقف نیک اندیش  به نام علیرضا رحمانی‌نژاد دو هزار سهم از 5 هزار سهم موسسه تعاونی اعتبار میزان را در قاین وقف کرد.

گرایلی با بیان اینکه  این وقف نیز به عنوان چهارمین وقف سال جدید با نیت امور خیریه در روستای بسکاباد می‌باشد، ادامه داد: اولویت نیت این وقف تامین مخارج جاری مسجد یا حمام روستا یا برگزاری مراسم مذهبی است و در غیر این صورت ازدواج جوانان بی‌بضاعت یا تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت در روستای بسکاباد می‌باشد.

گرایلی ارزش ریالی این موقوفه را حدود 18 میلیون تومان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: واقف نیک اندیشی به نام علیرضا رحمانی‌نژاد همچنین در اقدامی دیگر سه هزار سهم از مجموع 150 میلیون سهم موسسه تعاونی اعتبار میزان را برای تامین مخارج موسسه خیریه کم توانان ذهنی نشاط قاین و کودکان بی‌سرپرست این شهرستان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ارزش ریالی این موقوفه را حدود 18 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این موقوفه سالانه یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد دارد.

گرایلی تصریح کرد: ششمین وقف سال جدید را مربوط به وقف خانم خدیجه گندمی  دانست که  یک دانگ آب و اراضی از مزرعه و قنات گزنو را برای صرف و خرج تعزیه‌داری حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام فاطمیه وقف کرد که ارزش ریالی این موقوفه حدود 5 میلیون تومان می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به تقارن نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: امسال حدود 50 درصد نیت وقف‌های جدید مربوط به عزاداری حضرت زهرا(س) بوده است.

انتهای پیام/22482/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول