اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

بقاع متبرکه خراسان جنوبی در آستانه سال نو غبارروبی می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه در آستانه سال نو غبارروبی و عطر افشانی می‌شوند.

بقاع متبرکه خراسان جنوبی در آستانه سال نو غبارروبی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی به حضور چشمگیر مردم در امامزادگان در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: حضور در اماکن متبرکه به یک آیین همیشگی تبدیل شده است و طرح آرامش بهاری تحویل سال نیز همانند سال‌های گذشته اجرا می‌شود.

وی ایام تعطیلات نوروز را بهترین زمان برای استفاده و کار فرهنگی برای زائران و مسافران منطقه دانست و ادامه داد: طرح آرامش بهاری به منظور معرفی امامزادگان عظیم‌الشان به مردم و خدمت‌‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت‌مندی میان زائران و آماده‌سازی اماکن متبرکه برای پذیرایی از میهمانان نوروزی اجرا می‌شود.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: این طرح شامل برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی غرفه‌های مذهبی فرهنگی، غبارروبی امامزادگان و مزار شهدا، توزیع بروشورهای معرفی بقاع متبرکه میان مسافران و زوار و هماهنگی با نیروی انتظامی برای تامین امنیت زوار است.

گرایلی با بیان اینکه هر امامزاده یا بقعه متبرکه دارای یک روحانی است، گفت: از روحانیون اعزامی از قم در امامزادگان نیز استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: غرفه پاسخگویی به سئوالات مذهبی و شرعی با حضور روحانیون بومی و غیربومی، ادعیه‌خوانی، برنامه‌های عبادی همراه با سخنرانی، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ویژه سال نو، برپایی ایستگاه صلواتی و خیمه معرفت و عرضه محصولات فرهنگی هم از دیگر برنامه‌های متنوع طرح آرامش بهاری در استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان در آستانه سال نو غبارروبی و عطر افشانی می‌شوند.

انتهای پیام/22482/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول