اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد

برگزاری 8 جشنواره ملی فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد در سال 93

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از هشت جشنواره ملی در استان در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری توسط جهادگران حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی شده است.

برگزاری 8 جشنواره ملی فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد در سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فتاح محمدی ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از نام‌آوران عرصه فرهنگ و هنر استان کهگلویه و بویراحمد که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی و محلی و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر استان در سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، اظهار کرد: روز 20 فروردین ماه به روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده و یادآور سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی بوده که از همین جا یاد و خاطره شهیدان را زنده و گرامی می‌داریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نام‌گذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: شعار امسال، این فرمان و این حکم بر اساس ضرورت و نیاز و اولویت‌هایی که در سطح داخلی و بین‌المللی برای توسعه همه‌جانبه کشور ضرورت دارد، به مدیریت کشور ابلاغ شده که به طور قطع، هنرمندان نقش بزرگی در تحقق این فرمان در استان خواهند داشت.

محمدی قرآن کریم را در بردارنده عصاره رموز هستی خواند و ابراز داشت: یک هنرمند واقعی در پیروی از قرآن کریم در قلب اثر هنری خود جلوه‌ای از اسرار آفرینش را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه قرآن و هنر دو عطیه الهی هستند که در رساندن انسان به کمال نقش مؤثری را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: هنرهای متعدد می‌توانند متناسب با باورها و زیبایی‌هایی که در وجود خلقت نهادینه شده را با استعدادهای خود به منصه ظهور رسانده و زمینه رشد و کمال را در جامعه فراهم کنند.

محمدی متذکر شد: هنری می‌تواند انسان را به درجه والای انسانیت برساند که متکی بر دیوار محکم قرآن کریم  باشد.

وی بیان کرد: هنر اسلامی ما ماهیتی دینی و معنوی دارد که در بردارنده روح ایمان توحیدی در یک انسان مسلمان است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خصوصیات یک هنرمند واقعی گفت: هنرمند واقعی هنرمندی است که با آثار هنری خود بتواند عصاره الهی آفرینش را طراحی کرده و افکار و اندیشه تشنه و نیازمند بشر را سیراب کند.

محمدی با اشاره به وجود هنرمندان بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسئولان با بسترسازی و حمایت‌های مدیریتی خود زمینه رشد توانمندی‌های این هنرمندان را فراهم کرده تا ظرفیت‌ها را در تحقق اهداف الهی استان بالا ببریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دو دلیل نیازمند هنر است، عنوان کرد: ضرورت جامعه هنری اسلامی یکی در ابلاغ پیام و از ضرورت‌های جامعه امروز ما در مقابله جنگ فرهنگی دشمن بوده و دیگری نافذ بودن و اثرگذاری یک هنر است.

محمدی ابراز کرد: به طور قطع جامعه‌ای توانمند خواهد بود که فرهنگ موجود در جامعه خود را به نمایش گذاشته و این هنر باید رسا و بلیغ، یعنی هنری فضیلت‌ساز و رذیلت‌سوز را پرورش دهد تا هنر مورد قبول در برابر هنری که مردود است، باشد.

وی مهم‌ترین راه مقابله با شبیخون فرهنگی را نافذ بودن و اثرگذاری یک هنر خواند و تأکید کرد: نهایت ماندگاری یک هنر در مبارزه با جنگ فرهنگی، استفاده از همان نیروی هنر و فرهنگ اسلامی بوده که دغدغه مقام عظمای ولایت و جامعه امروز ما است.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مطلوب متعدد انجام شده در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تاکنون بیش از هشت جشنواره ملی در استان مقدمه چینی شده که در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری ، جهادگران حوزه فرهنگ و هنر در استان برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/82019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول