اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمانشاه:

تبلور اندیشه‌های والای انسانی رسالت واقعی هنرمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه شهید آوینی را مصداق بارز یک هنرمند متعهد عنوان کرد و گفت: تبلور اندیشه‌های والای انسانی رسالت واقعی هنرمندان است.

تبلور اندیشه‌های والای انسانی رسالت واقعی هنرمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه پیش از ظهر امروز در نشستی تخصصی با موضوع بررسی ویژگی‌های هنر متعهد و گرامیداشت سالروز شهید سید مرتضی آوینی در شهر کرمانشاه اظهار داشت: هنر متعهد و انسان‌ساز غذای روح است.

به گفته رحیمی‌زنگنه، هنر حقیقی هنری است که روح انسان را به سمت کمال سوق داده و به شکوفایی واقعی برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هنر می‌تواند کارکردی دو بعدی داشته و هم در خدمت جسم و هم در خدمت تعالی روح باشد.

وی با بیان اینکه انسان با مشاهده جلوه‌های هنری احساس شعف و کمال می‌کند، ابراز داشت: تبلور اندیشه‌های والای انسانی مهمترین رسالت هنرمندان متعهد است.

رحیمی‌زنگنه شهید آوینی را مصداق بارز یک هنرمند متعهد عنوان کرد و افزود: شهید سید اهل قلم با درک واقعیت هستی به وارستگی از دنیا دست پیدا کرده بود.

این مسئول هنر را توانایی دریافت زیبایی‌های عالم هستی در جلوه‌های مختلف آن و قدرت بیان این زیبایی‌ها دانست و گفت: هنرمند انسان آگاهی است که بیش از دیگران قدرت درک زیبایی‌ها را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به دو نگاه غالب و جاری در عرصه جهانی در مورد هنر، هستی و آفرینش اشاره کرد و گفت: تفکر اومانیسمی همواره در مقابل ادیان توحیدی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ماتریالیست‌ها هنر را صرفا به واسطه‌ بیان زیبایی‌ها ارزشمند دانسته، در حالی‌که ادیان توحیدی رسالت اصلی هنر را رساندن انسان به جایگاه واقعی خود می‌دانند.

رحیمی‌زنگنه افزود: افرادی که در مرتبه نفسانی قرار گرفته بدیهی است که هنر را در خدمت نفس قرار داده، اما هنرمند واقعی همچون شهید آوینی به درجه‌ای از کمال رسیده که هنر را برای خدمت روح و جان آدمی به‌کار می‌گیرد.

انتهای پیام/2700/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول