اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل:

مسابقه کوثر رسالت در اردبیل برگزار می‌شود

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مسابقه کوثر رسالت در گرامیداشت هفته زن و روز مادر در اردبیل برگزار می‌شود.

مسابقه کوثر رسالت در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا صبح امروز در نشست با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل و در اعلام برنامه‌های هفته زن در کانون‌های مساجد اردبیل اظهار داشت: این مسابقه در رشته‌های نقاشی و وبلاگ‌نویسی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و با هدف تبیین جایگاه حضرت زهرا (س) برگزار شده و از فعالان این حوزه تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در گرامیداشت هفته زن و به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیش از ده‌ها برنامه متنوع فرهنگی، هنری و گردهمایی بانوان اعضای کانون‌ها برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش ما بر این است تا در این برنامه‌ها ابعاد شخصیتی بزرگ بانوی اسلام را با دید راستین و بیان واقعیت‌ها به نسل آینده معرفی کنیم.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به اهمیت حضور بانوان در توسعه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، دینی و هنری اشاره کرد و افزود: وقتی وقایع و رخدادهای گذشته تاریخ را مرور می‌کنیم نقش بسیار تاثیر‌گذار و غیر‌قابل انکار زنان در حوادث و رخدادهای مختلف را می‌بینیم.

سقا ادامه داد: این در حالی است که برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی گوناگون در خصوص تبیین مقام و نقش این قشر عظیم در جهان حکایت از این مهم دارد.

این مسئول با اشاره به نقش اهمیت حضور زنان با استفاده از ظرفیت مهم مساجد تاکید کرد: زنان با حضور در مساجد هم نقش عبادی و هم نقش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را ایفا می‌کنند و با حضور در مساجد احکام دینی و قرآنی را یاد گرفته و نقش بی‌بدیلی در پرورش و تقویت نیروی انسانی متعهد در خانواده و جامعه ایفا می‌کنند.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل یادآور شد: نیمی از اعضای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل را بانوان تشکیل می‌دهد و از زمانی که واحد خواهران در محل دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تشکیل شده، برنامه‌ها و فعالیت‌های امور بانوان هم از لحاظ کیفی و هم حیث کمی دگرگون شده و در برنامه سال جدید، برنامه‌ریزی در راستای اشتغالزایی و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی امور بانوان به ویژه در مناطق محروم و روستایی با توجه به شعار سال 93 در اولویت است.

سقا شرکت در نمایشگاه توانمندی بانوان استان با برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله ارائه خدمات و تسهیلات به تولید نشریات و بروشور، نمایش توانمندی اقتصادی و خوداشتغالی، برگزاری طرح تلاوت نور (ختم قرآن)، نمایش محصولات فرهنگی و صنایع دستی، مشاوره و صحیح‌خوانی نماز و ... را از برنامه‌های امور بانوان کانون‌های مساجد استان در هفته بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود برگزاری مسابقه ملی کوثر رسالت در رشته‌های نقاشی، وبلاگ‌نویسی، چهل حدیث فاطمی و تجلیل از بانوان فعال مساجد از برنامه‌های دیگر این ایام عنوان کرد.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول