اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:

دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های پرمحتوا برای هفته زن تدوین کنند

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی را تدوین کنند تا با حداکثر صرفه‌جویی مالی پرمحتوا با معنا و تأثیرگذار باشد.

دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های پرمحتوا برای هفته زن تدوین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره‌بیگم سیدی ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه میلاد حضرت زهرا (س) و هفته زن و بزرگداشت مقام مادر در نخستین ماه سال 93 است بنابراین برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی‌های لازم را باید از هم‌اکنون آغاز کنیم.

وی افزود: تقاضای ما به عنوان افرادی آشنا به آسیب‌های حوزه زنان این است که در هفته زن بتوانیم با تبیین بخشی از سیره حضرت زهرا (س) شاهد حل بسیاری از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی در خانواده‌ها باشیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین بیان کرد: دستگاه‌ها برنامه‌هایی را در حوزه فرهنگ‌سازی در خصوص تحکیم بنیان خانواده تدارک ببینند که برای بهره‌برداری بانوان استان لازم و قابل استفاده باشد.

سیدی بر استفاده از توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های هفته زن تأکید کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، هسته‌های مشاوره، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف و برگزاری مسابقه فرهنگی از برنامه‌های شاخص دستگاه‌های اجرایی است که در هفته زن در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در خصوص تأثیرات فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده در محله‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، ارائه خدمات ثبت احوال در خارج از نوبت مختص بانوان و اهدای هدیه به نوزادان دختر که در آن هفته به دنیا می‌آیند را از جمله برنامه‌های شاخص دستگاه‌‌های اجرایی استان قزوین در هفته زن عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین ادامه داد: افتتاح کارگاه‌های قالی بافی برای زنان سرپرست خانوار و دختران زیر پوشش کمیته امداد، آموزش بهداشت حرفه‌ای و بینایی‌سنجی، برگزاری همایش مهارت‌آموزی برای افراد زیر پوشش، آموزش نوعروسان و پرداخت کمک هزینه، برگزاری مسابقه خطبه فدکیه برای دختران و آموزش قرآن در منزل برای دختران روستایی که از تحصیل محروم هستنداز دیگر برنامه‌های دستگاه‌‌‌‌‌‌‌های اجرایی قزوین در هفته زن است.

سیدی برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، تجلیل از حامیان ایتام، ارسال مجله پیام زن، همایش مشاورین دینی خانواده، برگزاری مسابقه قرآنی برای دانش‌آموزان دختر، برگزاری تورهای گردشگری برای بانوان و برپایی نشست‌هایی با محوریت سبک زندگی حضرت زهرا (س)، دوره آموزشی مشاغل خانگی و پیشگیری از حوادث محیط کار را از برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی دانست که در هفته زن در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: دیدار از مادران شهدا و همسران جانبازان، غبارروبی از مزار مادران شهدا، بازدید از خانه سالمندان و بند نسوان، برگزاری مسابقه کتابخوانی و مسابقه ورزشی، انعکاس برنامه‌های شاخص استان از طریق صدا و سیما، فضاسازی رسانه‌ای، تقدیر از بانوان نمونه استان، جشنواره فرهنگی و ورزشی استان و برگزاری مسابقات ورزشی کارمندان زن دستگاه‌ها در چند رشته از برنامه‌های شاخص دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در هفته زن است.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین برگزاری همایش تغذیه سالم با همکاری هیئت پزشکی، برگزاری ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در پارک‌ها، استفاده بانوان قزوین در هفته زن از مکان‌های ورزشی به طور رایگان، معاینه رایگان برای سرطان‌های ویژه زنان، اختصاص تخفیف ویژه به زنان سرپرست خانوار که در امور مربوط به شهرداری و ایجاد فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار را از برنامه‌های شاخص دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در هفته زن عنوان کرد.

انتهای پیام/2667/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول