اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

برگزاری «طرح اهدا کتاب» با آغاز هفته زن

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری «طرح اهدا کتاب» با آغاز هفته زن خبر داد.

برگزاری «طرح اهدا کتاب» با آغاز هفته زن

ارشاد استعدادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان از برگزاری «طرح اهدا کتاب» با آغاز هفته زن خبر داد و اظهار داشت: سرانه مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی کشور است.

وی کتاب را نمادی از تمدن و توسعه‌یافتگی ملت‌ها به شمار آورد و گفت: می‌توان با افزایش کتاب در کتابخانه و ساماندهی آن در مکان‌های در دسترس مردم، مصداقی از توسعه و رشد فرهنگی در یک کشور را تشریح کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تأکید بر این موضوع که این مهم محقق نخواهد شد مگر با حضور و مشارکت عموم مردم تصریح کرد: با ارائه طرح «اهدا کتاب» از مشارکت حداکثری مردم در تکمیل و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌کنیم.

وی فاصله وضع موجود در تعداد کتاب تا وضع موجود، طبق سند بالادستی، هم‌افزایی و برخورد از عزم ملی در راستای غنی‌سازی کتابخانه‌های عمومی، معرفی کتابخانه به عنوان مکانی برای اشتراک‌گذاری کتاب‌ها برای تمام اقشار جامعه و استفاده از ظرفیت بالای کتاب‌هایی که دسترسی آن برای عموم موجبات رشد فرهنگی را در پی دارد و تکمیل و توسعه کتابخانه‌های روستایی و گسترش فرهنگ مطالعه در مناطق محروم را از اهداف این طرح برشمرد.

استعدادی به نحوه اجرای طرح پرداخت و عنوان کرد: کتابخانه‌ها به عنوان مراکز اصلی جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی در تبلیغات وسیع معرفی می‌شوند و با توجه به جایگاه کتاب و تکریم طرح، شماره‌های تماس در هر شهرستان معرفی شده، پس از تماس اهداکننده، کتاب‌هایی اهدایی از درب منزل جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب‌های جمع‌آوری شده به دو گروه درسی و غیر درسی تقسیم‌بندی شده و جداگانه بررسی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان اذعان داشت: کتاب‌های اهدایی بعد از جمع‌آوری، مورد ارزیابی قرار گرفته و در کتابخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی ابراز داشت: شناسایی ظرفیت‌های منابع کتب در کتابخانه‌ها، تقسیم‌بندی کتاب‌های برای کتابخانه‌های نهادی، مشارکتی، روستایی و مرکزی، توزیع سریع و به موقع کتاب به کتابخانه‌های عمومی با توجه به نیاز آن‌ها از جمله موارد قابل توجه در توزیع کتب به کتابخانه‌هاست.

استعدادی تصریح کرد: کارگروه‌های اجرای این طرح تشکیل شده که شامل کمیته‌های تبلیغات، پشتیبانی، تجمع و بررسی و توزیع، کمیته مشارکت‌ها و کمیته بازرسی و ارزیابی است.

وی عنوان کرد: به دلیل کریم و احترام طرح باید هیچ گونه اجباری برای اهداکننده در نحوه اهدا کتاب ایجاد نشود و اداره شهرستان‌ها موظفند راهکارهای لازم مبنی بر سهولت تحویل کتب را فراهم کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: باید ابتدا جانمایی کتاب‌های اهدایی در شهرستان‌های اهداکننده بوده و سپس در صورت عدم نیاز و با صلاحدید کمیته تجمیع و بررسی به مابقی کتابخانه‌ها ارسال شود.

انتهای پیام/89029/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول