اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بهمئی:

بهمئی رتبه نخست وقف در طرح آرامش بهاری را کسب کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی گفت: شهرستان بهمئی در طرح آرامش بهاری بیشترین موقوفات را نسبت به سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داد.

بهمئی رتبه نخست وقف در طرح آرامش بهاری را کسب کرد

عبدالمحمد نمازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: شهرستان بهمئی در طرح آرامش بهاری که از ابتدای سال جاری آغاز شده بیشترین موقوفات را نسبت به سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم که فرمودند اماکن و بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند در این راستا اداره اوقاف شهرستان بهمئی در ایام نوروز اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوعی در بقاع متبرکه این شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 800 متر زمین به ارزش 300 میلیون ریال و همچنین یک‌هزار متر زمین به ارزش 400 میلیون ریال در روستا‌های پات‌پات و دوراب سفلی از توابع بخش ممبی وقف مسجد شده است.

نمازی عنوان کرد: همچنین 200 متر منزل مسکونی در شهر لیکک به ارزش 500 میلیون ریال وقف حسینیه‌ای به نام شهید احمدی روشن، شهید هسته‌ای کشور شد.

نمازی اضافه کرد: یک‌هزار و 500 متر زمین به ارزش 500 میلیون ریال در روستای سیاه‌شیر جهت ساخت و احداث حسینیه در این روستا به این اداره پیشنهاد وقف شد که کارهای اولیه آن انجام شد اما هنوز در سامانه موقوفات ثبت نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی ارزش موقوفات ثبت شده سال جاری در شهرستان بهمئی را یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: این شهرستان نسبت به بقیه شهرستان‌های استان رتبه نخست وقف در طرح آرامش بهاری را کسب کرد.

نمازی تصریح کرد: استقبال از طرح آرامش بهاری در جوار امام‌زادگان شهرستان بهمئی بسیار خوب بود و با وجود بارش باران و شرایط جوی نامناسب در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی نزدیک به 20 هزار نفر گردشگر مذهبی از اماکن و بقاع متبرکه شهرستان دیدن و زیارت کردند.

انتهای پیام/82018/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول