اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

اسکان 5 میلیون مسافر نوروزی در طرح آرامش بهاری

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اسکان قریب به پنج میلیون نفر از مسافران نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری در تعطیلات سال جدید خبر داد.

اسکان 5 میلیون مسافر نوروزی در طرح آرامش بهاری

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی جمعه شب در مراسم اختتامیه طرح نوروزی آرامش بهاری در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقابله با جنگ نرم، اظهار داشت: تعطیلات نوروز و آغاز مسافرت‌ها، موجب شد تا طرح آرامش بهاری به عنوان فرصتی برای مقابله با جنگ نرم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری این طرح، ایجاد فضای معنوی و ارتقای سطح معنوی در جامعه به ویژه در بین جوانان می‌باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد علت انتخاب امامزادگان و بقاع متبرکه برای برگزاری این طرح، گفت: حضور مردم در امامزادگان به طور صرف برای توسل جستن نیست بلکه این فضای سراسر معنوی و آرامش‌بخش بقاع متبرکه است که جمع کثیری از مردم را به این گونه مکان‌ها جذب می‌کند و بنابراین علت اجرای این طرح در بقاع متبرکه تزریق روحیه نشاط و آرامش همراه با معنویت به اقشار مختلف به ویژه نسل جوان بوده است.

شرفخانی با اشاره به اینکه قریب به 5 میلیون نفر از مسافران نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری اسکان داده شدند، ابراز داشت: 28 هزار نفر از خادمان و هیئت امنای امامزادگان کشور با نگاه مدیریت جهادگونه در عرصه حضور یافتند و جهت رفاه حال مسافران و زائران گرامی به خدمت‌رسانی پرداختند.

این مسئول، استفاده از 2 هزار و 500 روحانی و کارشناس برای مشاوره و ارائه خدمات متنوع در حوزه‌هایی از جمله بهداشت و درمان، خانواده، کودکان، احکام و سوالات شرعی، بیان تاریخ ایران از نگاه دینی و نیز برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی را از برنامه‌های اجرایی در طرح نوروزی آرامش بهاری در کشور عنوان کرد.

وی، تقویت ارتباط بین جوانان و قشر روحانیت را از برکات این طرح نام برد و تصریح کرد: با اجرای این طرح ارتباط خوبی بین قشر جوان با روحانیت برقرار و موجب شد فاصله‌ای که شاید به زعم برخی‌ها پیش آمده بود، در این طرح، کاهش یابد.

شرفخانی، تعداد موقوفه‌های جدید در ایام تعطیلات امسال را بسیار چشمگیر عنوان و تصریح کرد: میانگین تعداد موقوفه‌ها از اول انقلاب تا سال 1389، 198 موقوفه در سال بوده و نکته جالب توجه آن است که همین تعداد را تنها در ایام نوروز امسال شاهد بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری نوروز 93 نسبت به سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی ارتقای قابل توجهی داشته، خاطرنشان کرد: همت خادمان و اعضای هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه، ناظران، کارشناسان و مسئولان سازمان اوقاف کشور مهمترین عامل موفقیت این طرح بوده است.

این مسئول، ظرفیت زیرساختی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) برای امر انعکاس تصویری در رسانه ملی، فضاسازی مطلوب این آستان و فعالیت‌های چشمگیر این حرم مطهر در عرصه فرهنگی و قرآنی کشور و تلاش ویژه در راستای قطب فرهنگی شدن را از جمله دلایل انتخاب این حرم مطهر برای برگزاری اختتامیه کشوری طرح نوروزی آرامش بهاری عنوان کرد.

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه طرح نوروزی آرامش بهاری در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل توسط شبکه قرآن و معارف سیما در قاب رسانه ملی نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/2406/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول