اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

ورزشکاران در اخلاق‌مداری سرآمد جامعه باشند

امام جمعه نکا گفت: ورزشکاران در اخلاق‌مداری و سلامت روحی و جسمی سرآمد جامعه باشند تا جوانان و نوجوانان با الگوبرداری از آنان در جهت پیشرفت جامعه گام بردارند.

ورزشکاران در اخلاق‌مداری سرآمد جامعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی ظهر امروز در دیدار با کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال جوانان کشور که در نکا اردو زده‌اند،‌ گفت: ورزش ضرورتی مهم برای جامعه است که باید همراه با سلامت روحی و جسمی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ورزشکاران باید با توجه به سلامت روحی و جسمی، اخلاق‌مداری را در میادین ورزشی و زندگی خود رعایت کنند تا به‌ عنوان نمونه و الگو در جامعه از سلامت همه جانبه برخوردار باشند.

امام جمعه نکا با بیان اینکه مسئولیت تیم ملی بسیار سنگین است، تصریح کرد: ورزشکاران تیم ملی با تمام توان در برابر حریف خود به میدان می‌آیند و با همین شدت نیز باید با نفس اماره و شیطان درون بجنگند تا خدای ناکرده مغلوب نفس نشوند.

محمدی‌لایینی گفت: شما ورزشکاران به‌ عنوان سفیران کشور در اخلاق‌مداری باید با الگوبرداری از ائمه اطهار (ع) الگوی اخلاقی مناسب در جامعه باشید.

وی افزود: از قهرمانان ورزشی انتظار داریم در کنار توجه به امر ورزش با خودسازی، زمینه‌های غرور ملی و دینی را افزایش دهند.

امام جمعه نکا با تشکر از صدرالدین بامتی مدیرعامل تیم فوتبال صدرای نکا یادآور شد: امیدواریم قدوم تیم ملی جوانان کشور برای مردم نکا در سال جدید خوش یمن باشد و انگیزه جلوگیری از کم‌تحرکی را در جامعه فراهم سازد تا سلامت در کنار افزایش تحرک مورد توجه جامعه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: سلامتی جامعه در پرتو کار و تلاش و تحرک فراهم می‌شود بنابراین باید با برنامه‌ریزی و ایجاد انگیزه جامعه را از حالت سکون و بی‌تحرکی خارج کنیم.

محمدی‌لایینی ادامه داد: فرهنگ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه شود و این فرهنگ ابتدا در بین مسئولان نهادینه شود تا الگوی سایرین شود.

امام جمعه نکا با اشاره به فرمایشات رهبری و شعار سال جدید گفت: در این رابطه نیز باید با تلاش همه‌جانبه در جهت رشد و شکوفایی فرهنگ و اقتصاد در جامعه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تلاش شود.

انتهای پیام/86002/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول