اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های بومی محلی استان زنجان خبر داد

تجهیز روستاهای بالای یک‌هزار نفر زنجان به سالن‌های ورزشی

رئیس هئیت ورزش‌های بومی محلی استان زنجان گفت: در حال حاضر روستاهای بالای یک‌هزار نفر استان زنجان به مکان‌های ورزشی مجهز شده‌اند.

تجهیز روستاهای بالای یک‌هزار نفر زنجان به سالن‌های ورزشی

داوود ارفعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه هیئت ورزش‌های بومی محلی به صورت مداوم در تلاش است تا این ورزش‌ها را در استان احیا کند، اظهار داشت: در نوروز امسال در بخش ورزش‌های بومی- محلی جام نوروزی در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نتایج مسابقات ورزشی بومی و محلی آماده ارائه به وزارت ورزش است، افزود: این مسابقات در قالب تیم‌های ورزشی در رشته‌های فوتبال، فوتسال و طناب‌کشی برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان زنجان از مجموع یک‌هزار و 200 روستای استان بیش از 987 روستا دارای سکنه است، خاطرنشان کرد: هیئت ورزش‌های بومی محلی برای برگزاری مسابقات ورزشی در روستاها نیازمند حمایت مالی هست.

ارفعی به جایگاه استان زنجان در ورزش‌های بومی محلی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: ورزش‌های بومی محلی استان زنجان در بسیاری از رشته‌ها از جمله طناب‌کشی در بخش بانوان و در رشته کشتی در بخش آقایان صاحب مقام است.

وی به موفقیت‌های ورزشکاران بومی محلی استان زنجان در مسابقات کشوری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ورزشکاران استان زنجان در اغلب مسابقات ورزشی محلی مقام‌های اول تا سوم را کسب می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های بومی محلی استان زنجان با بیان اینکه نباید به دنبال ورزش قهرمانی بود و هدف گسترش ورزش و بازی‌های بومی محلی است، تصریح کرد: هیئت ورزش‌های بومی محلی در تلاش است تا رشته‌هایی را تقویت کند که در سراسر کشور به آن پرداخته می‌‌شود.

این مسئول با اشاره به افزایش امکانات در حوزه پوشش پزشکی و بهداشتی در هیئت ورزش‌های روستایی و باز‌های بومی محلی گفت: توان این هیئت در پوشش پزشکی رشد قابل توجهی یافته است.

وی عنوان کرد: باید ارزش‌های فرهنگی کشور را در غالب ورزش‌های سنتی به نحو احسن احیا و به نسل آینده و حتی عرصه بین‌الملل معرفی کرد.

ارفعی با بیان اینکه ورزش‌های بومی و محلی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، متذکر شد: در صورتی ‌که مشکلات اعتباری برطرف شود امکانات برای توسعه و تقویت ورزش‌های بومی محلی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول