اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فدراسیون بین‌المللی کشتی با چوخه:

فدراسیون ورزش‌های بومی، محلی صلاحیت اداره کشتی با چوخه را ندارد

معاون فنی و اجرایی فدراسیون بین‌المللی کشتی با چوخه گفت: فدراسیون ورزش‌های بومی، محلی صلاحیت اداره ورزش کشتی با چوخه را ندارد.

فدراسیون ورزش‌های بومی، محلی صلاحیت اداره کشتی با چوخه را ندارد

محمدرضا ابراهیم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: متأسفانه فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی آنگونه که باید به ورزش کشتی با چوخه اهمیت نمی‌دهد و این ورزش در انزوا قرار گرفته و مغفول مانده است.

وی افزود: کشتی با چوخه دارای ظرفیت‌های زیادی است و توانمندی‌های زیادی نیز دارد که متأسفانه زیر نظر فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه کشتی با چوخه دومین ورزش بومی ایران است؛ تصریح کرد: ورزش کشتی با چوخه در حقیقت یک ورزش پهلوانی و سنتی است و باید تلاش شود تا این ورزش محلی در جهان به نام کشور ایران ثبت شود.

ابراهیم‌آبادی با بیان اینکه ورزشی که در یک روز می‌تواند بیش از 50 هزار تماشاگر را جذب کند اضافه کرد: این ورزش باید دارای فدراسیون مستقل باشد تا بتواند حق خود را در جهان ادا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با انتقاد از فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی عنوان کرد: خوشبختانه ما توانسته‌ایم نمایندگی فدراسیون بین‌المللی ورزش کشتی با چوخه را بگیریم و از فدراسیون ورزش‌های بومی محلی این انتظار می‌رفت که در بخش انتخاب داوران با ما هماهنگ می‌شد و کار تأیید را به داوران می‌سپرد.

این پیشکسوت کشتی کشور با بیان اینکه ما به دنبال استقلال فدراسیون این رشته ورزشی هستیم؛ ادامه داد: تمام ورزش‌هایی که امروز در جهان رونق پیدا کرده روزی از ورزش‌های محلی کشورها بوده‌اند که با پشتوانه مردم و مسئولین به جهانیان شناسانده شده و ما باید همه همت خود را بر این بگذاریم که با استقلال فدراسیون این رشته ورزشی آن را به نام کشور خودمان ثبت کنیم.

انتهای پیام/2202/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول