اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران خبر داد

آمادگی پایانه‌های نفتی برای صادرات میعانات گازی فاز 12 پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از آمادگی پایانه‌های نفتی برای صادرات میعانات گازی فاز 12 پارس جنوبی خبر داد.

آمادگی پایانه‌های نفتی برای صادرات میعانات گازی فاز 12 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه، سید پیروز موسوی اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران، تحویل‌گیری و راهبری میترینگ و گوی شناور فاز 12 را انجام داده و برای عملیات صادرات میعانات گازی این فاز آماده است.

وی افزود: همچنین شرکت پایانه‌ها با استفاده از منابع داخلی خود بازرسی کف دو مخزن 400 هزار بشکه‌ای فازهای 15، 16، 17 و 18 را انجام داده است.

موسوی اضافه کرد: در نشست‌های متعدد، برنامه‌ریزی‌های فنی برای آمادگی و آغاز به کار عملیات صادرات میعانات گازی فاز 12 پارس جنوبی در منطقه تمبک انجام شده و هم‌اکنون کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حال انجام آخرین فرایندهای اجرایی این مهم هستند.

بر اساس این گزارش، میدان گازی فاز 12 واقع در بلکک جنوب شرقی حوزه گازی پارس جنوبی و حاشیه خط مرزی با کشور قطر با مساحتی حدود 206 کیلومتر مربع است که گاز طبیعی خشک آن 21 تریلیون فوت مکعب برآورد می‌شود.

تاسیسات فراساحل در حدود 150 کیلومتری نوار ساحل قرار داشته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک ( 65 کیلومتری شرق عسلویه) قرار دارد.

هدف از اجرای این پروژه استخراج و انتقال سه میلیارد فوت مکعب گاز در روز از 45 حلقه چاه که روی چهار سکوی سرچاهی حفر شده‌اند و شیرین‌سازی آنها در تاسیسات خشکی و تزریق به خط لوله سراسری IGAT VI است.

میعانات گازی جدا شده در پالایشگاه پس از شیرین‌سازی توسط خط لوله زیر دریایی و SBM صادر می‌شوند.

انتهای پیام/2451/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول