اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی لنده عنوان کرد

ضرورت بهر‌ه‌گیری از هنر شعر در تحقق شعار سال

بخشدار مرکزی لنده با اشاره به قابلیت‌های حوزه فرهنگ و هنر گفت: از هنر شعر می‌توان در تحقق اهداف شعار سال استفاده و بهره کافی را برد.

ضرورت بهر‌ه‌گیری از هنر شعر در تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید غفار فروزنده ظهر امروز در دومین همایش استانی شعر بغض بهاری در لنده به تمایز سال 93 از دیگر سال‌ها اشاره کرد و گفت: آنچه باعث تمایز سال 93 از سال‌های گذشته می‌شود را می‌توان در تقارن آغاز سال با ایام فاطمیه و نامگذاری این سال به نام سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد.

وی افزود: اگر ما به سخنان مقام معظم رهبری درست توجه کنیم می‌بینیم آنچه که از همه سخنان بیشتر مورد دغدغه معظم‌له قرار گرفته بحث فرهنگ و مدیریت آن است.

بخشدار مرکزی لنده تصریح کرد: توجه به مسأله فرهنگ در زمینه‌های مختلف می‌تواند راه‌گشا و کارساز بوده و ما را در مدیریت مسائل کمک کند.

فروزنده تصریح کرد: امروزه شاهد آن هستیم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف شوم خود در کشور از تهاجم فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی استفاده می‌کنند و مسائل فرهنگی و دینی جامعه ما را با هجمه‌های خود مورد هدف قرار می‌دهند.

وی در ادامه به نقش فرهنگ در پیشرفت اقتصادی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسائل اقتصادی جامعه را می‌توان با فرهنگ‌سازی صحیح جامه عمل پوشاند و گامی به سمت تعالی و پیشرفت کشور برداشت.

بخشدار مرکزی لنده افزود: در بسیاری از برهه‌ها شاهد آن هستیم که خط مقدم و خاکریز مقابله با تهدیدات حوزه فرهنگی است و خط مقدم این حوزه، هنر و هنرمند قرار دارد که پیش‌قراول آن حوزه شعر و شاعری است.

فروزنده یادآور شد: از قسم دوم شعار سال و یا بهتر بگوییم مدیریت جهادی نباید غافل شد و باید با مدیریت صحیح و کاربردی حوزه‌های مختلف فکری و فرهنگی جامعه را ساماندهی کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: پشتوانه مدیریت جهادی ما باید فرهنگ فاطمی و علوی قرار گیرد تا با تبدیل تهدیدات به فرصت از شرایط و زمان به سود خود استفاده کنیم.

فروزنده در ادامه افزود: میزبانی همایش شعر فاطمی برای شهرستان اولین‌ها (لنده) افتخاری بزرگ بوده که در ابتدای سال با نشر و طنین‌انداز شدن اشعار فاطمی در فضای شهرستان بتوانیم فرهنگ دینی و معنوی جامعه خود را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: شعر باید در خدمت فرهنگ فاطمی قرار گیرد تا بتواند به یک افتخار تبدیل شود و شعری که پشتوانه فرهنگ فاطمی را نداشته باشد نمی‌تواند با اقبال عمومی رو‌به‌رو شود.

بخشدار مرکزی لنده به شعرای شاخص استان اشاره کرد و گفت: شهرستان لنده در زمینه شعر اساتید برجسته‌ای همچون مرحوم حسن پناهی و اکبر سلیمانی، حسین سعیدنژاد و ... را تقدیم این حوزه کرده که امروزه از افتخارات استان ما به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/82013/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول