اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

تولید روزانه 640 میلیون مترمکعب گاز در کشور

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تولید روزانه 640 میلیون مترمکعب گاز در کشور خبر داد.

تولید روزانه 640 میلیون مترمکعب گاز در کشور

رکن‌الدین جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و در سال جاری برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه این منطقه انجام شده است.

وی افزود: تکمیل فازهای اولویت‌دار و تسریع در برداشت گاز از این میدان از اساسی‌ترین ماموریت‌های صنعت نفت است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تولید روزانه 640 میلیون مترمکعب گاز در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمستان سال گذشته با تلاش صورت گرفته تولید گاز به تولید روزانه 640 میلیون مترمکعب نیز رسید که رقمی بسیار خوب است.

جوادی تصریح کرد: با توجه به سردی هوا در مناطقی از کشور، میزان مصرف روزانه به بیش از 750 میلیون مترمکعب گاز در روز رسید که با کمبود گاز مواجه شدیم.

وی اضافه کرد: میزان تولید گاز در کشور با راه‌اندازی فازهای جدید و در دست احداث در منطقه پارس جنوبی افزایش می‌یابد که انتظار داریم این مهم در کمترین زمان محقق شود.

این مسئول گفت: حدود 50 درصد گاز کشور در منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود و امسال تلاش می‌شود میزان برداشت گاز از این منطقه افزایش یابد.

جوادی اذعان داشت: تلاش می‌کنیم امسال با افزایش تولید گاز از محل فازهای اولویت‌دار پارس جنوبی، بیش از 80  میلیون مترمکعب از کسری گاز سال گذشته جبران و نیمی از نیاز گازی کشور از محل تولید داخلی تامین شود.

وی در پایان یادآور شد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و پیشرفت صنعت نفت بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/2451/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول