اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جاده‌های آبیک بدون حادثه در نوروز/ امنیت کامل در آبیک برقرار بود

ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان آبیک پیش از فرارسیدن ایام نوروز در آمادگی کامل قرار داشت و توانست با عملکرد مطلوب، نوروز خوشی را برای شهروندان و مسافران نوروزی رقم بزند.

جاده‌های آبیک بدون حادثه در نوروز/ امنیت کامل در آبیک برقرار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، با هماهنگی و تعامل مسئولان تمام دستگاه‌های شهرستان آبیک در ایام نوروز خدمات ارزنده‌ای به شهروندان این شهرستان و نیز به مسافران نوروزی ارائه شد و بدون هیچ دغدغه و مشکلی ایام تعطیلات سپری شد و همه با شادکامی و سلامتی سال نو را آغاز کردند.

جلسات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در شهرستان آبیک با حضور اعضای ستاد تشکیل شد که علاوه بر اتخاذ تصمیم‌هایی در راستای رفاه حال مسافران نوروزی، تقسیم وظایف میان اعضای ستاد صورت گرفت و هر یک از ادارات وظیفه‌ای بر عهده گرفتند تا بتوانند بستر لازم را در ایام نوروز برای شهروندان آبیکی و مسافران این شهرستان را فراهم کرده و به همه خوش بگذرد و در این زمینه هم موفق عمل کند.

فرماندار آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه طی تعطیلات ایام نوروز هیچ حادثه‌ای اعم از حادثه جاده‌ای، امنیتی و بهداشتی در شهرستان آبیک رخ نداده است.

عبدالحسین داداشی افزود: در خصوص پاکسازی راه‌ها در هنگام بارش برف نیز از سوی مسئولان راه  و شهرسازی به ویژه در مسیر جاده طالقان اقدامات لازم صورت گرفت و هیچ راه مسدودی نداشتیم.

وی ادامه داد: از سوی شبکه بهداشت و درمان نیز گزارشی مبنی بر وجود و بروز مشکل گزارش نشده؛ این در حالی است که از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک نیز وضعیت مطلوب بوده و هیچ نوع کمبود و موارد غیربهداشتی گزارش نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حتی مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز هیچ گزارشی را مبنی بر وجود مشکل یا حادثه مهمی ارائه نکرده‌اند.

فرماندار آبیک یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز با تدابیر اندیشیده شده از سوی نیروی انتظامی شهرستان آبیک در امنیت و نظم کامل قرار داشت و حادثه و جرم خاصی صورت نگرفت.

معاون فنی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اذعان داشت: در ایام تعطیلات نوروزی طی بازدیدهای صورت گرفته هیچ گونه مشکل بهداشتی از سوی بازرسان و کارشناسان گزارش نشده است.

محمد بابایی افزود: حتی در ایام نوروز یک مورد گزارش مردمی نیز مبنی بر وجود یا بروز مشکل در حوزه بهداشت و سلامت به شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گزارش نشد.

وی ادامه داد: حوزه مواد غذایی و آب و نیز پیشگیری از بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک نیز در ایام تعطیلات فعال بود و در این حوزه‌ها گزارش و مشکلی ارائه نشده است.

به گزارش فارس، برنامه کشیک نوروزی در بیمارستان ولی عصر (عج) و درمانگاه سیرجانی شهر آبیک و نیز برپایی چادر سلامت ویژه فوریت‌های پزشکی در حاشیه آزادراه کرج ـ قزوین پیش‌بینی شده بود، این در حالی است که برای ارائه خدمات به بیماران در طول ایام نوروز با مطب‌ها و داروخانه‌های سطح شهرستان آبیک هماهنگی لازم صورت گرفته بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در گفت‌وگویی با فارس اظهار کرده بود که برنامه‌های کشیک 24 ساعته واحد اورژانس بیمارستان شهدا آبیک در ایام نوروز در نظر گرفته شده بود و این بیمارستان پرسنل پزشک، پرستار، پذیرش، انتظامات و خدمات با هماهنگی با فوریت‌های پزشکی شهرستان به مردم خدمات لازم را ارائه دادند.

حمید برودتی گفته بود: از 28 اسفندماه تا 16 فروردین ماه سال امسال، برنامه کشیک نوروزی در مراکز بهداشتی و درمانی روستاهای زیاران، کوندج، ناصرآباد و نیز شهر خاکعلی پیش‌بینی شده بود.

این مسئول خاطرنشان کرده بود: برنامه ویژه هم در همه پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان آبیک در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش حضور مسئولان واحدهای ستادی در شبکه بهداشت و درمان طبق برنامه‌ریزی منظم از 28 اسفندماه تا 16 فروردین‌ماه سال جاری، برای هماهنگی فعالیت‌های همه مراکز بهداشتی و درمانی پیش‌بینی شده بود.

همچنین برنامه کشیک 24 ساعته واحد مبارزه با بیماری‌ها در طول سال به ویژه ایام تعطیلات نوروزی و برنامه کشیک واحد غذا و دارو و درمان از 28 اسفندماه تا 16 فروردین ماه جاری پیش‌بینی شده بود و طرح فوری کنترل و جمع‌آوری مواد غذایی غیرقابل مصرف انجام شده و نظارت بر اماکن بین‌راهی و قنادی‌های سطح شهر آبیک صورت گرفته بود.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک نیز به خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در ایام نوروز در هر یک از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها یک تیم اضافه نیروی انتظامی مستقر شده بود.

منصور خدایی افزود: در شهر آبیک نیز حدود هفت واحد گشت شبانه‌روز برقراری نظم و امنیت را در این شهر برعهده داشتند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی گشت‌ پیاده مضاعف نیز در شهر آبیک از سوی نیروی انتظامی مستقر شده بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از سوی مردم شهرستان آبیک نیز تماس‌های زیادی در طول ایام نوروز داشتیم که به همه تماس‌ها به نحو احسن پاسخ داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک اضافه کرد: برای مسافران نوروزی در میدان مادر شهر آبیک چادرهای مورد نیاز تهیه و شب هنگام که مسافران اسکان کرده بودند گشت نیروی انتظامی نیز حضور داشت تا مشکلی برای مسافران رخ ندهد.

معاون ستاد اسکان نوروزی شهرستان آبیک نیز به خبرنگار فارس در آبیک گفت: در ایام نوروز 23 خانوار در دو مکان پیش‌بینی اسکان یافته بودند.

احمد نوروزی افزود: این 23 خانوار در مدرسه حضرت زینب (س) و همچنین پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی شهر آبیک اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: بیشتر این تعداد خانوار از فرهنگیان سراسر کشور بودند که همراه آنان نیز افراد غیرفرهنگی هم به چشم می‌خوردند.

بنابراین گزارش، در ایام نوروز در مجتمع رفاهی حسام واقع در شمال شهر آبیک یک بازارچه محلی برای فروش محصولات صنایع دستی و تولیدات و اجناس در حوزه مشاغل خانگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده بود و بازدید از مجتمع‌های رفاهی و رستوران‌های بین‌راهی در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک قرار داشت و تذکرات لازم در خصوص تنظیف سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها داده شده بود.

همچنین با مسئولان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از اماکن بهداشتی و بین‌راهی و مکان‌های اسکان مسافران نوروزی بازدید و نظارت مشترک صورت گرفته بود.

با این حال ایام تعطیلات نوروزی امسال با همکاری شهروندان، مسافران نوروزی و اعضای ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان آبیک یعنی مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با خوشی و بدون خطر و حادثه سپری شد که امیدواریم این روند تا پایان سال جاری استمرار داشته باشد و همیشه مسافران بدون هیچ خطری سفری لذت‌بخش و بدون دغدغه‌ای را داشته باشند.

انتهای پیام/77006/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول