اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک مطرح کرد

استقبال پرشور آبیکی‌ها از کربلای ایران / مساعدت مسئولان مطلوب بود

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک با بیان اینکه مردم شهرستان آبیک از اردوی راهیان نور امسال استقبال پرشوری داشتند، گفت: مساعدت مسئولان شهرستان آبیک در کمک به اجرای راهیان نور مطلوب بود.

استقبال پرشور آبیکی‌ها از کربلای ایران / مساعدت مسئولان مطلوب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، اردوهای راهیان نور در حالی از چند سال پیش در کشور آغاز شده که دستاوردهای آن آنچنان زیاد است که افراد شرکت کننده احساس می‌کنند در این سفر، تنها یک نفس تا رسیدن به خدا، فاصله دارند زیرا با منش و مرام انسان‌هایی در طول این سفر آشنا می شوند که جان با ارزش خود را بدون هیچ چشمداشتی تقدیم خدای خود کردند.

امسال نیز هم‌زمان با سراسر کشور مردم شهرستان آبیک نیز راهی سرزمین‌های نور شدند و از نزدیک به بازدید مناطق عملیاتی پرداختند.

برای آگاهی از نحوه اعزام مردم شهرستان آبیک به سرزمین‌های نور  و اجرای برنامه‌های مختلف در محل اسکان در جنوب کشور با حمزه برین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک گفت و گویی ترتیب دادیم که در پی می‌آید.

فارس: امسال چند نفر از مردم شهرستان آبیک به مناطق عملیاتی جنوب سفر کردند؟

طی دو مرحله حدود 900 نفر از مردم شهرستان آبیک در قالب اردوی راهیان نور  به سرزمین‌های نور سفر کردند که این اعزام در دو مرحله صورت گرفت.

مرحله نخست اعزام مردم آبیک در روز چهارشنبه 28 اسفند ماه سال گذشته و مرحله دوم یک‌شنبه سوم فروردین ماه جاری صورت گرفت که محل اعزام از حوزه مقاومت بسیج ثارالله بود.

فارس: چه افرادی همراه زائران در اتوبوس‌ها حضور داشتند و چه برنامه‌هایی را برای آنان اجرا می‌کردند؟

در هر اتوبوس یک روحانی، خادم فرهنگی، راوی دفاع مقدس و یک مداح زائران را همراهی کرده و برای آنان برنامه‌های مختلف اجرا می‌کردند.

از ظرفیت روحانیان برای پاسخ‌گویی به شبهات دینی و مسائل شرعی و احکام، از وجود راویان برای بازگویی مراحل مختلف عملیات‌ها، از هشت سال پایداری و مقاومت، از سختی‌ها، از مصائب، از تلخی‌ها، شیرینی‌ها، شهادت و شهدا و نیز از وجود خادمان فرهنگی برای برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌های فرهنگی اعم از مراسم افتتاحیه و اختتامیه و برگزاری مسابقات فرهنگی در داخل اتوبوس‌ها و مکان‌های اسکان در اهواز و فضاسازی فرهنگی و پخش کلیپ‌های فرهنگی استفاده شد.

فارس: زائران آبیکی از چه مناطقی بازدید کردند؟

زائران که به مدت دو شبانه‌روز در مناطق عملیاتی بودند در روز نخست از مناطق عملیاتی معراج شهدا به منظور تجدید میثاق با شهدا، کانال کمیل، یادمان شهدای فکه، چزابه و هویزه بازدید کردند که در شب هم برنامه شبانه  افتتاحیه اجرا شد.

در روز دوم سفر معنوی راهیان نور، زائران شهرستان آبیک از مناطق عملیاتی یادمان طلائیه، پاسگاه زید، یادمان شهدای کربلای 4 (علقمه) و شلمچه بازدید کردند و  مراسم شبانه اختتامیه با حضور راویان سیره شهدا برگزار شد و در واقع رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در اذهان زائران تداعی شد.

فارس: مناطق عملیاتی یادآور چیست؟

مناطق علمیاتی جنوب و همچنین غرب یادآور حماسه‌سازی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و منشأ خیرات و برکات بسیار است چرا که  دفاع مقدس نقطه عطف انقلاب اسلامی است که تضمین‌کننده بقای نظام اسلامی هم محسوب می‌شود.

رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با کمترین توان رزمی و امکانات نظامی ولی با تکیه بر خدای متعال و باورهای دینی و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه توانستند در برابر دشمنان ایستاده و با نگاه عمیق به دین و انقلاب رکورد نظامی را برای خود ثبت کنند گرچه از باور بسیاری از نظامیان جهانی تحقق این امر به دور بود.

فارس: دلیل حساس بودن دشمنان در زمینه اردوی راهیان نور چیست؟

دشمنان پس از اینکه در جنگ سخت هشت ساله علیه ایران نتوانستند به اهدافشان دست یابند پس از جنگ دست به عملیات‌های روانی مختلف زدند و امروزه دولت‌های غربی و اروپایی به ویژه استکبار جهانی در رسانه‌ها و ماهواره‌ها و فضای مجازی درصدد هستند حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور را تحت شعاع قرار داده تا مردم استقبال کمتری از این اردوها داشته باشند.

راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است که به دلیل آشنایی مردم با فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند در مقابله با تهدیدات، توطئه‌ها و اهداف پلید شوم دشمنان نظام و اسلام نقش به سزایی ایفا کند.

فارس: راهیان نور و حضور در مناطق عملیاتی چه آثاری را برای زائران به همراه داشت؟

اردوهای راهیان نور سبب بصیرت‌بخشی و بصیرت‌افزایی زائران شده و میزان مشارکت آنان را در برنامه‌ها و عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افزایش می‌دهد.

زائران با روایت‌گری راویان دفاع مقدس علاوه بر انس با شهدا و آشنایی با عملیات‌های مختلف در مناطق و یادمان‌ها از آثار معنوی شهدا یعنی خداشناسی، امام‌شناسی و شناخت راه حق بهره‌مند شدند.

این سفر معنوی سبب می‌شود حس دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در زائران تقویت شده و در صحنه‌های مختلف نظام حضوری چشمگیر داشته باشند.

زائران در این سفر به این مهم دست یافتند که کشورهایی که ادعای حقوق بشر کرده و می‌کنند در جنگ تحمیلی علیه ایران چه نقش‌هایی داشتند.

در هشت سال جنگ تحمیلی کشورهای غربی سلاح شیمیایی در اختیار عراق گذاشته و از حامیان عراق بودند و بسیاری از کشورها که ادعای حقوق بشر دوستانه می‌کردند با دادن مهمات و سلاح شیمیایی سبب داغ‌تر شدن تنور جنگ عراق علیه ایران اسلامی شدند.

فارس: زائران پس از بازگشت از مناطق عملیاتی چه وظیفه‌ای دارند؟

اگر چه مشاهده ظواهر مناطق عملیاتی خوب است ولی زائران باید فضای معنوی و روحانی که حاکم است را در خود ملکه کرده و از فضای معنوی، عشق و دلدادگی که از شهدا در این مناطق نصیبشان می‌شود را در خود حفظ کنند.

وظیفه زائران این است که رسالت زینبی خود را پس از سفر فراموش نکنند به این معنا که همان گونه که حضرت زینب (س) از امام حسین (ع) دفاع کردند زائران هم باید راه شهدا را ادامه داده و در مسیر شهدا حرکت کرده و همواره مدافع آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا باشند و فرهنگ ایثار و شهادت را تبیین کنند.

چرا شهدا فراموش شدنی نیستند؟

شهدا هرگز فراموش نمی‌شوند بلکه این ما هستیم که نباید فراموش شویم؛ هرچه به شهدا نزدیک‌تر شویم ارزش و عیار خود را بالاتر برده و به وجود خود قوام می‌بخشیم.

اگر ابر جلوی خورشید را بگیرد از ارزش خورشید کاسته نمی‌شود یعنی اگر ما از شهدا جدا شویم از ارزششان کم نمی‌شود بلکه ما از وجود معنوی‌شان محروم می‌شویم.

بنابر این مطلوب است خلق و خوی خود را در محیط کار، منزل و محیط زندگی به شهدا نزدیک‌تر کرده و به آنان تأسی کنیم تا با این فراموشی به ظاهر اتفاقی خود، غرق در دنیا و نفسانیات نشویم و به خدای متعال و امام زمان (عج) نزدیک‌تر شویم.

فارس: نقش راهیان نور در مقابله با جنگ نرم را توضیح دهید.

برای آشنایی بیشتر با جنگ نرم دشمنان باید باورها، اطلاعات و دانش خود را افزایش دهیم و به آگاهی خود عمق ببخشیم.

هرچه باورها و ارزش‌ها و اعتقادات دینی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم به ویژه نسل جوان بیشتر شود نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان مانند کف روی آب خواهد بود و بی‌اثر می‌شود.

راهیان نور بهترین اردویی است که می‌تواند ضمن آشنایی مردم با اهداف و آرمان‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را در آنان تقویت کرده و در برابر حملات فرهنگی دشمن مصون نگه دارد.

فارس: وظیفه مردم و مسئولان در برابر شهدا چیست؟

مردم و مسئولان وظیفه خطیری بر عهده دارند و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یکی از اصول اصلی انقلاب پذیرفته و  حفظ کرده و در پاسداشت خون شهدا و قدردانی از خانواده‌های شهدا کوتاهی نورزند.

فرمانده سپاه شهرستان آبیک از زحمات، تلاش‌ها، پیگیری‌ها و مساعدت‌های مسئولان این شهرستان به ویژه فرماندار آبیک و اعضای شورای اسلامی و شهردار آبیک در اجرای اردوی راهیان نور قدردانی کرد.

انتهای پیام/77006/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول