اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد

اسکان یک‌میلیون مسافر نوروزی در کردستان/ رشد 8 درصدی اسکان مسافران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان از اسکان یک میلیون و 100 هزار مسافر و گردشگر طی تعطیلات نوروزی امسال در این استان خبر داد.

اسکان یک‌میلیون مسافر نوروزی در کردستان/ رشد 8 درصدی اسکان مسافران

رسول اشتودان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: براساس آمارها از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز 16 فروردین یک میلیون و 100 هزار مسافر و گردشگر در این استان اسکان یافته‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد رشد داشته است.

به گفته وی، از این تعداد مسافر در سطح استان، 350 هزار و 122 نفر در شهرستان بانه، 303 هزار و 345 نفر در مریوان، 198 هزار و 665 نفر در سنندج و 131 هزار و 395 نفر در سقز اسکان یافته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان اظهار کرد: در این ایام همچنین یک‌میلیون و 848 هزار و 395 نفر از جاذبه گردشگری و مراکز تجاری و تاریخی سطح استان بازدید کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین مسافران استان مربوط به شهرستان بانه با 350 هزار و 122 نفر مقیم و کمترین مربوط به شهرستان دهگلان با 4 هزار و 524 نفر مسافر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان افزود: بازارچه‌های بانه و مریوان، دریاچه زریوار، مراکز تجاری بانه، اورامان، روستای پالنگان، غارکرفتو، قرآن تاریخی نگل، خانه کرد، عمارت خسروآباد و باباگرگر در قروه بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده‌اند.

اشتودان در پایان گفت: با تلاش عوامل ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی، مشکل خاصی در زمینه اسکان و خدمات‌دهی به مسافران پیش نیامد و زمینه رضایتمندی مسافران فراهم شده است.

انتهای پیام/79002/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول