اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آموزش و پرورش سکان‌دار ستاد‌های اسکان همدان

در ایام تعطیلات نوروزی، آموزش و پرورش سکاندار ستاد‌های اسکان نوروزی همدان بود.

آموزش و پرورش سکان‌دار ستاد‌های اسکان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ایام نوروز بعد از تعطیلات طولانی به پایان رسید و در این بین برخی از ادارات و نهادها، قبل از تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی لازم را برای خدمات‌رسانی به تا مسافران داشتند تا بدون هیچ دغدغه خاطری جایی برای اسکان داشته باشند و برایشان مشکلی پیش نیاید.

در بین ستاد‌های مختلفی که در ایام نوروز در استان برای ساماندهی مسافران فعال بودند، ستاد اسکان آموزش و پرورش یکی از فعال‌ترین ستاد‌ها بوده که توانسته آمار بالایی از مسافران را در مدارس و خانه‌های معلم و پردیس‌ها اسکان دهد.

همین حرکت بزرگ آموزش و پرورش در ستاد‌های اسکان نشان از این دارد که آموزش و پرورش علاوه بر خدمات مختلف آموزشی و تربیتی و فرهنگی با نیرو‌های فعالی که در اختیار دارد در طرح اسکان هم وارد شده و مانند همیشه خوش درخشیده است؛ چراکه رضایت خاطر مسافران نوروزی از خدماتی که مدارس به آنان در طول ایام تعطیلات نوروز در چهره آنان دیده می‌شد.

همیشه از بالا بودن ظرفیت مدارس صحبت می‌شود که برخی معتقدند که این ظرفیت بالا با وجود آمار پایین دانش‌آموزان مطلوب نیست اما باید به این نکته دقت داشته باشیم از همین ظرفیت بالای مدارس می‌توان در اموری مانند انتخابات، پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی و به خصوص ستاد‌های اسکان در ایام نوروز و تابستان و ... استفاده کرد چراکه استقبال بسیار مسافران در ایام نوروز و تابستان نشان از رضایت خاطر آنان از ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش دارد.

در همین راستا با مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به گفت‌وگو نشستیم.

عبدالرضا فولادوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: همکاران فرهنگی در استان، از ماه‌ها قبل در حال برنامه‌ریزی برای ستاد‌های اسکان بودند تا ایام نوروز بدون هیچ مشکلی سپری شود.

وی بیان داشت: برای ایام نوروز یک‌هزار و 523 کلاس در استان برای اسکان مسافران به ویژه فرهنگیان سراسر کشور در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش 105 اتاق ویژه دارای امکانات رفاهی، 572 اتاق درجه یک، 394 اتاق درجه دو و بقیه اتاق‌ها درجه سه بودند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جدید تا 15 فروردین‌ماه سال جاری جمعاً 80 هزار نفر در قالب 130 هزار روز نفر در مدارس استان همدان اسکان یافتند.

فولادوند یادآور شد: با توجه به اینکه استان همدان یک استان فرهنگی است آموزش و پرورش در ایام نوروز در بحث اسکان مسافران بسیار خوش درخشید و توانست چهره فرهنگی همدان را به خوبی به مسافران نوروزی نشان دهد.

وی ادامه داد: این کارنامه درخشان ستاد‌های اسکان با فعالیت بالای 250 نفر از فرهنگیان در ستاد‌های اسکان بود که به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کردند تا مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: تلاش می‌کنیم سال‌های آینده و ایام تابستان کیفیت‌بخشی کنیم و کمبود‌ها و ایرادات را جبران نماییم.

وی گفت: با توجه به کمبود‌هایی که در ستاد‌های اسکان داشتیم اما خوب عمل شد و به اهداف و برنامه‌های مورد نظر خود دست یافتیم، در طول ایام نوروز نیز هیچ حادثه یا مشکل خاصی در ستاد‌های اسکان استان همدان پیش نیامد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان نیز در همین راستا اظهار داشت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین جاذبه‌های فراوانی برای پذیرش گردشگر داراست که هر ساله بر خیل مسافران دیار هگمتانه افزوده می‌شود.

علیرضا ایزدی بیان داشت: تعداد اقامت‌هایی که مسافران در استان همدان داشتند، 423 هزار نفر بود و میانگین اقامت مسافران در همدان 2.7 درصد در شبانه‌روز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین ستاد‌های مختلفی برای اسکان مسافران نوروزی برنامه‌ریزی کرده بودند تا مسافران را اسکان دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش در استان همدان بیشترین میانگین اسکان مسافران نوروزی را در همدان داشته که نشان از موفقیت آموزش و پرورش در این طرح است.

با پرسش و پاسخی از تعدادی از مسافران، متوجه شدیم که مسافرانی که در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش بودند از خدماتی که آموزش و پرورش در مدارس ارائه کرده بودند بسیار راضی بودند چراکه عنوان می‌کردند اگر در همین ایام نوروز به هتل یا مراکز اقامتی یا سوئیت مراجعه می‌کردیم باید مبالغ زیادی را پرداخت می‌کردیم.

مسافران ابراز داشتند: ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش در امر جادهی مسافران بسیار خوب عمل کردند چراکه باعث می‌شد مسافران دغدغه هزینه بالا برای گرفتن مرکز اقامتی نداشته باشند.

مسافران حاضر در مدارس استان همدان عنوان کردند: یکی دیگر از نکات قابل توجه در مدارس اسکان آموزش و پرورش این بود که امکانات اولیه در مدارس بود و نیازی نبود تا مسافران بار زیادی را در طول سفر همراه داشته باشند.

در پایان باید بگوییم که تمام این نکات نشان از ظرفیت بالای آموزش و پرورش دارد که می‌تواند در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/89007/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول