اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

سیره و رفتار فاطمه (س) سرمشقی برای تربیت صحیح فرزندان است

امام جمعه جیرفت گفت: سیره و رفتار حضرت فاطمه زهرا (س) با فرزندان خود، سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است.

سیره و رفتار فاطمه (س) سرمشقی برای تربیت صحیح فرزندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر عسکری دوشنبه شب در جمع مردم عزادار و سوگوار کوهبنان ضمن تسلیت ایام فاطمیه به گوشه‌ای از زندگانی ام ابیها اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در جای جای کشور شاهد اهتزاز بیرق‌های سیاه و برپایی مجالس عزاداری و سوگواری به یاد مادری مهربان، اسوه و الگو هستیم.

وی ابراز داشت: حضرت زهرا (س) امروز در جهان از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که ایشان در نزد رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: برپایی مجالس عزاداری و روضه‌خوانی برای فاطمه زهرا (س) نوعی تعظیم شعائر دینی است و بزرگداشت ایشان جزو وظایف ما محسوب می‌شود تا با توسل و تمسک به ایشان راه سعادت دنیوی و اخروی خود را دنبال کنیم.

وی به جریان ازدواج حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و افزود: زوج‌های جوان جامعه ما هم به دنبال ارائه یک زندگی موفق و سبک زندگی فاطمی باشند تا در زندگی دچار شکست نشوند.

عسکری بیان داشت: در آن زمان دارایی علی (ع) منحصر به شمشیر و زرهی برای جهاد در راه خدا و شتری برای کار در باغستان‌های مدینه بود که به دستور پیامبر (ص) زره خود را حدود 400 درهم فروخت و صرف خرید جهیزیه و فراهم آوردن مقدمات زندگی ساده کرد.

وی گفت: همسرداری حضرت فاطمه (س) نیز بهترین الگو برای زنان مسلمان است به گونه‌ای که ایشان با آن همه فضیلت همسری مطیع برای امیر مؤمنان علی (ع) بود، لذا فاطمه (س) هیچ‌گاه حتی اموری را که احتمال می‌داد، علی (ع) قادر به تدارک آنها نباشد از ایشان طلب نمی‌کرد.

این مسئول تصریح کرد: سیره رفتار فاطمه (س) با فرزندان خود سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است، ایشان به فرزندان خود در جمع و خلوت احترام می‌گذاشت و مبانی دینی و اخلاقی را به بهترین نحو ممکن به آنان آموزش می‌داد و در توجه به کودکان خود رعایت عدالت را داشت.

وی تاکید کرد: ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل از نکات بارز زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است به گونه‌ای که مهریه کم، جهیزیه مختصر و مراسم ازدواج ساده از بارزترین ویژگی‌های آشکار زندگی  ایشان است.

امام جمعه جیرفت برگزاری مجالس جشن عروسی ساده و به دور از گناه،  ایثارگری  و از خود گذشتگی برای حفظ زندگی، پرهیز از مهریه‌های زیاد و بدون حساب، ساختن با ناملایمات، فائق امدن بر مشکلات زندگی با زدن لبخند، پرهیز از توقعات و تلاش برای حاکم کردن خدا و تقوای الهی بر زندگی را از مهم‌ترین نشانه‌های زندگی فاطمی دانست.

عسکری ابراز داشت: چیزی که مایه آسایش زوجین و ماندگاری زندگی زناشویی می‌شود، مهریه‌های سنگین نیست، بلکه حاکم بودن تقوا، صداقت، صفا، صمیمیت و ... زمینه را برای زندگی‌های محکم و همیشگی رقم می‌زند.

وی دفاع فاطمه زهرا (س) از حریم ولایت را از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های زندگی ایشان دانست و گفت: سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت به شهادت رسید.

انتهای پیام/80012/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول