اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندرود تأکید کرد

ضرورت توجه به اندیشه‌های حضرت فاطمه (س)

فرماندار میاندرود بر ضرورت توجه به اندیشه و سیاست‌های حضرت فاطمه (س) تأکید کرد.

ضرورت توجه به اندیشه‌های حضرت فاطمه (س)

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، ارسطو قادری بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد سفرهای نوروزی با اشاره به در پیش بودن شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه بر ضرورت توجه به افکار و سیاست‌های بانوی اسلام تاکید کرد.

فرماندار شهرستان میاندرود با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) حق بزرگی بر گردن همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان دارند افزود: متاسفانه به اشتباه ایشان را فقط الگوی زنان مسلمان دانسته‌اند که معتقدم سیاست‌های الهی ایشان الگویی برای تمام انسان‌ها و مسلمانان است.

وی اظهار داشت: در سیاست‌های اولیای الهی دو جنبه مهم وجود دارد، یکی اصول و بنیادهای ثابت الهی که در سیاست‌های همه ائمه معصومین در همه زمان‌ها ومکان‌ها وجود دارد و دوم سیاست‌هایی که ایشان با توجه به زمان و مکان اتخاذ می‌کردند.

قادری به سیاستی که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر کدام در زمان امامت خود اتخاذ کردند اشاره کرد و افزود: سیاست نرمش و صلح و سیاست نبرد با خون توسط این امامان در زمان‌های متفاوت و بسته به شرایط زمان و مکان اتخاذ شد.

این مسئول حضرت زهرا(س) را فردی دانست که بیشترین شناخت را از پیامبر اسلام(ص) داشت و افزود: ایشان سرمشق همه انسان‌ها در طول تاریخ است.

فرماندار میاندرود در این مورد سیاست حضرت زهرا(س) در ماجرای باغ فدک را مورد اشاره قرار داد و افزود: پافشاری ایشان در قضیه باغ فدک و نگهداشتن آن نه به خاطر خود باغ و یا اینکه ارثی پدر بزرگوار ایشان بود بلکه به دلیل استفاده از آن برای بهبود وضعیت زندگی شیعیان و طایفه بنی‌هاشم بود که ایشان بر مالکیت این باغ اصرار داشتند.

 قادری مسیر دومی که در سیاست فاطمی وجود دارد را ماجرای حضور ایشان پس از از دست دادن باغ فدک دانست و افزود: ایشان در این زمان برای تنویر افکار عمومی و روشنگری بین مردم به مسجد آمد.

انتهای پیام/86021/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول