اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

سبک زندگی حضرت فاطمه (س) کامل‌ترین الگوی برای بانوان است

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه از قم، سبک و سیره زندگی حضرت فاطمه (س) را به عنوان کامل‌ترین و بهترین الگو برای زنان معرفی کرد.

سبک زندگی حضرت فاطمه (س) کامل‌ترین الگوی برای بانوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام مرتضی امیری‌وحید شامگاه شنبه در جمع طلاب حوزه علمیه کوثر با معرفی سیره زندگی حضرت فاطمه (س) به عنوان کامل‌ترین و بهترین الگو برای زنان، اظهار کرد: بانوان برای الگوپذیری از حضرت فاطمه (س) سیره ایشان را در همه حوزه‌ها مطالعه کنند.

وی افزود: زندگی که با تأسی از دخت گرامی حضرت رسول (ص) پایه گذاری شود، هرگز در آن اختلاف و نابسامانی رخنه نمی‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، با بیان اینکه هرگاه حضرت زهرا(س) با مشکلات زندگی مواجه می‌شد، از امیر‌المؤمنین(ع) چیزی درخواست نمی‌کرد، برخورد مؤدبانه، احترام، همدلی و همگامی با همسر را از ویژگی‌های این بانوی بزرگ عنوان کرد.

وی به بانوان توجه و دقت بر ایثار، انفاق، صبوری حضرت فاطمه(س) در امور همسرداری و اجتماعی را توصیه کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) با درایت تمام و صبوری ضمن انجام درست امور خانه و همسرداری در اجتماع نیز حضور بسیار تاثیرگذاری داشتند.

امیری‌وحیدی یکی از عوامل از هم گسستن خانواده‌ها را غرق شدن زوجین در امور بی‌ارزش مادی دانست و بر اجتناب بانوان از چشم و هم چشمی و رقابت تأکید کرد.

وی در ادامه مهریه‌های بالا را از دلایل بالا رفتن سن ازدواج و ناپایداری خانواده‌ها عنوان کرد و یادآور شد: با پیروی از سبک زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) ضمن استحکام خانواده‌ها، سلامت جامعه نیز تضمین می‌شود.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه از قم، در بخش دیگر از سخنانش با استناد به آیات و روایات با بیان اینکه اگر دو نفر با هم قهر باشند، از عفو الهی برخوردار نخواهند شد، دوری از کینه و کدورت‌ها را به همه توصیه کرد.

وی تعامل و وحدت را لازمه رشد جامعه خواند و تصریح کرد: دوستی و اتحاد از خانواده به جامعه اشاعه پیدا می‌کند، پس می‌طلبد خانواده‌ها بر تحکیم بخشیدن همدلی و دوستی اعضا تلاش بیشتری داشته باشد.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام امیری‌وحیدی مرثیه‌ای به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) روضه قرائت کرد.

انتهای پیام/89010/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول