اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برجسته حوزه و دانشگاه:

حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر ثبات در ایمان و عقیده است

استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر ثبات در ایمان و عقیده است.

حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر ثبات در ایمان و عقیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام محمد برادران عصر امروز در مراسم ایام فاطمیه در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) و اهل بیت (ع) همیشه اهل استغفار بودند چون نمی‌خواستند لحظه‌ای حتی از یاد خدا دور بمانند، به همین دلیل ایشان هیچ‌گاه دچار بی‌ثباتی نشدند و مظهر ثبات در ایمان و عقیده‌شان بودند.

وی با اشاره به عظمت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) و اهمیت پیروی از سیره‌ ایشان افزود: بحث بی‌ثباتی مردم یکی از معضل‌ها و آسیب‌‌های مهم بشریت از دیرباز بوده، آدم‌هایی که روزی یاد خدا را در دل‌شان دارند و روزی ندارند و آدم‌هایی که نمی‌توانند در حالات معنوی‌شان ثبات داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مردم باید برای رسیدن به ثبات از سیره‌ حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) پیروی کنند که هیچ‌گاه در ایمان‌شان به خدا دچار خلل و بی‌ثباتی نشدند.

برادران تصریح کرد: عده‌ای هستند که تا چند روز کار خوب می‌کنند انتظار دارند که سریعا دعاها و خواسته‌های‌شان اجابت شود، این‌ها از اصل دین و مسائل معنوی دورند و نمی‌دانند که این مسائل پیچیده‌تر از این حرف‌ها هستند.

وی یادآور شد: ما وقتی مسلمان می‌شویم باید این را بپذیریم که خداوند خواسته‌های‌مان را نگه می‌دارد و در عالم باقی که حد و نهایتی ندارد اجابت می‌کند چون در آن عالم ما بسیار محتاج‌تریم تا این دنیای فانی.

برادران بیان کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید "مردم را عجله هلاک می‌کند"، پس نباید انتظار داشته باشید زود به هرچه می‌خواهید برسید. وی افزود: معرفت آدم‌ها با همین عجله نکردن و روی‌نگردان‌شان از خدا سنجیده می‌شود، پس اگر به نزد خدا می‌روید، با توکل کامل بروید و عجله نکنید و ثبات داشته باشید و سیره‌ پیامبر مکرم اسلام(ص) را سرلوحه‌ خودتان قرار بدهید که اگر ایشان می‌خواستند عجله کنند و خسته بشوند، امروز حتی یک مسلمان نیز در جهان وجود نداشت.

انتهای پیام/2451/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول