اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان:

رفراندوم 12 فروردین رژیم پهلوی را به زباله‌دان تاریخ سپرد

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: رفراندوم 12 فروردین رژیم منحوس پهلوی را به زباله‌دان تاریخ سپرد.

رفراندوم 12 فروردین رژیم پهلوی را به زباله‌دان تاریخ سپرد

حجت‌الاسلام حسن بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به 12 فروردین سالروز استقرار حکومت اسلامی در ایران اظهار کرد: 12 فروردین یکی از اعیاد ملی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دهم فروردین سال 58 رفراندوم نظام اسلامی برای شکل‌گیری نظام برگزار شد، تصریح کرد: نتیجه این رفراندوم رای 98.2 درصدی مردم به نظام اسلامی بود.

*رای مثبت مردم به نظام

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه‌پرسی در کشور برگزار شد، ادامه داد: رای مثبت مردم به نظام اسلامی موجب شد تا این روز در تاریخ کشور ماندگار شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان همه‌پرسی حکومت اسلامی را موجب تدوام فعالیت نظام دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی رضوان‌الله به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی دستور تشکیل حکومت اسلامی را با رای مردم صادر کردند.

بیات با اشاره به اینکه انتخاب امام راحل جمهوری اسلامی بود، یادآور شد: با وجود تضارب آرا در نهایت جمهوری اسلامی برای تشکیل حکومت اسلامی در ایران از سوی مردم پذیرفته شد.

*حضور گسترده مردم در همه پرسی نظام اسلامی

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بعد از برگزاری همه‌پرسی روز 12 فروردین را به عنوان روز جمهوری اسلامی انتخاب کردند، بیان داشت: چنین انتخاباتی در طول تاریخ جهان بی‌نظیر است.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم با همه شور و شوق خود در پای صندوق‌های رای حاضر شدند، ابراز داشت: مردم به صورت گسترده در این همه‌پرسی شرکت کرده و با این اقدام خود حکومت چند صد ساله رژیم پهلوی را پس زدند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه انتخاب جمهوری اسلامی از سوی مردم موجب شد تا رژیم پهلوی به زباله‌دان تاریخ سپرده شود، تصریح کرد: 12 فروردین از روزهای درخشان و تاریخی در نظام اسلامی محسوب می‌شود.

بیات با بیان اینکه با این همه پرسی نظام اسلامی برای همیشه بیمه شد، ادامه داد: در حال حاضر آثار و نتیجه چنین انتخابی در جامعه دیده می‌شود.

انتهای پیام/73003/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول