اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آذربایجان غربی با طبیعتی چشم‌نواز پذیرای گردشگران است

آذربایجان غربی با مناظر سرسبز و طبیعت زیبا همچنان منتظر گردشگران و مسافران نوروزی است.

آذربایجان غربی با طبیعتی چشم‌نواز پذیرای گردشگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آذربایجان غربی یکی از استان‌های صاحب‌نام کشور در برخورداری از ذخایر طبیعی، گردشگاه‌ها و چشم‌اندازهای شورانگیز است که هر گردشگر زیباشناس و باانصاف را به سوی خود جلب می‌کند.

ایران کشوری باستانی محسوب می‌شود، از طرف سازمان جهانی یونسکو یکی از 10 کشور باستانی و تاریخی دنیا قلمداد می‌شود که آذربایجان غربی در کسب این عنوان نقش عمده‌ای دارد.

این استان علاوه بر اینکه مناظر زیبا و چشم‌نواز در دل خود جای داده است، از مردم خونگرم و مهمان‌نواز برخوردار بوده، آداب رسوم و سنن خاص خود را دارد، که برای مسافران به طور قطع جذاب است.

این استان به دلیل برخورداری از خوراکی‌های متنوع، شیرینی‌جات متفاوت، عرقیات و محصولات گیاهی قابلیت بالایی برای پذیرایی از گردشگران دارد.

تالاب‌ها بهترین نقطه برای سفر است، تا جایی که مساحت تالاب‌ها  با احتساب تالاب دریاچه ارومیه در حدود 5 هزار و 72 کیلومتر مربع است، تعدادی از این تالاب‌ها آب شیرین و برخی آب شور دارد.

بیش از 140 نوع پرنده آبزی در تالاب‌های استان تاکنون مشاهده شده است، که اغلب آنها در اطراف شهرستان‌های مهاباد، نقده، ماکو، خوی و سلماس قرار گرفته‌اند.

علاوه بر تالاب‌های زیبا در این خطه رودخانه، آبگرم، چشمه و آب معدنی‌های فراوانی وجود دارد که چشمه زندان سلیمان، گراو، آب‌معدنی هفتابه و کوه زنبیل مهم‎‌ترین آنها هستند.

انتهای پیام/61002/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول