اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رهایی کبک‌ها از قفس و بازگشت به دامان طبیعت در کهگیلویه

کبک‌های اسیر در قفس پس از دو ماه با رهاسازی به دامان طبیعت ضرغام‌آباد از توابع کهگیلویه بازگشتند.

رهایی کبک‌ها از قفس و بازگشت به دامان طبیعت در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عدم آگاهی اقشار مختلف جامعه و وجود اسلحه‌های مجاز و غیرمجاز حیات وحش را با تهدید جدی مواجه کرده است.

محافظت از حیات وحش به منظور تضمین آینده طولانی آن‌ها وظیفه انسانی همه ما بوده و لازمه صیانت از حیات وحش و حفظ محیط زیست فرهنگ‌سازی است.

در مراسمی با حضور مدیرعامل بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رؤسای منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست کهگیلویه دو قطعه کبک پس از دو ماه زندگی در قفس به دامان طبیعت بازگشتند.

عطا جبا که دو ماه کبک‌ها را در منزل خود نگهداری می‌کرد به خبرنگار فارس گفت: به علت شکستن بال توانایی پرواز نداشتند و این مدت به خوبی از آن‌ها مراقبت کردم تا بال شکسته آن‌ها بهبود یافت.

جبا که از رهاسازی کبک‌ها خوشحال بود افزود: هر چند محیط امن و مناسبی در حیاط منزل برای نگهداری این کبک‌ها تدارک دیده بودم اما از در قفس بودن این پرندگان دل‌آزرده می‌شدم و برای رهاسازی آن‌ها لحظه شماری می‌کردم.

وی با اشاره به اسارت مرزبانان کشورمان توسط گروهک تروریستی، آزادسازی دو قطعه کبک را به نیابت آزادی مرزبانان در بند عنوان و ابراز امیدواری کرد روزی شاهد آزادی مرزبانان دربند باشیم.

قدرت‌الله علیپور واژه ضامن آهو را مأنوس در فرهنگ عامه مردم ایران زمین دانست و ابراز داشت: قداست آهو در اعتقادات جامعه شیعی حفظ شده و تداعی‌کننده ضرورت الگوگیری از کار نیک ثامن‌الحجج در حفظ حیات وحش است.

 

رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه رهاسازی دو قطعه کبک از سوی یکی از اهالی روستای ضرغام‌آباد را ستودنی و ارزشمند خواند و افزود: اداره حفاظت محیط زیست از این گونه اقدامات شایسته استقبال می‌کند.

علیپور نگهداری گونه‌های جانوری و پرندگان در منازل را جرم تلقی و خاطرنشان کرد: زنده‌گیری پرندگان حتی اگر در بهترین شرایط نگهداری شوند مستوجب جرائم و برخورد قانونی است.

این مسئول با اشاره به تخلفات شکارچیان و تعرض به زندگی حیات وحش تأکید کرد: فرهنگ حفاظت از حیات وحش باید در جامعه نهادینه شود.

علیپور خواستار همکاری مردم در حفاظت از محیط زیست و حیات وحش شد و گفت: بدون همکاری مردم اداره محیط زیست قادر به صیانت از گونه‌های مختلف حیات وحش نخواهد بود.

رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه از مردم شریف و طبیعت دوست شهرستان خواست با این اداره همکاری کرده و با گزارش تخلفات شکارچیان دست تعرض متجاوزین به حیات وحش و محیط زیست را از این نعمات الهی کوتاه کنند.

به گزارش فارس دو قطعه کبک پس از رهاسازی در دامان طبیعت بکر منطقه ضرغام‌آباد شروع به آوازخوانی کرده و صدای دلنشین این پرنده حس رهایی از قفس را به هر رهگذری منتقل می‌کرد.

گفتنی ا‌ست به پاس قدردانی از اقدام رهاسازی این دو قطعه کبک و به منظور تشویق و ترغیب مردم به حفظ و صیانت از حیات وحش هدایایی از سوی اداره منابع طبیعی کهگیلویه، حفاظت محیط زیست شهرستان و مدیرعامل بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد به عطا جبا اهدا شد.

---------------------------------------------------

گزارش و عکس از: طیبه سادات سعادتی‌نیک

--------------------------------------------------

انتهای پیام/82016/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول