اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مهم‌‌ترین رویدادهای شهرستان نهبندان در سال 92

در سال 1392 در شهرستان نهبندان اتفاقات و رخدادهای مهم سیاسی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی مختلفی روی داد که در این گزارش به گوشه‌ای از آنها اشاره می‌شود.

مهم‌‌ترین رویدادهای شهرستان نهبندان در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، در سال 1392 در شهرستان نهبندان اتفاقات و رخدادهای مهم سیاسی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی مختلفی روی داد که در این گزارش به گوشه‌ای از آنها اشاره می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر

یکی از مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای سیاسی نهبندان شرکت مردم نهبندان در انتخابات بود در دوران تبلیغات کاندیدها شهر و شهرستان نهبندان حال و هوای خاصی پیدا کرده و در آن دوران حرف مردم انتخابات و حضور در آن بود.

روز انتخابات هم مردم مثل همیشه پای صندوق‌های رای حاضر شدند و با حضور گسترده خود باعث شدند که مدت رای‌گیری چندین بار تمدید شود و در بعضی از شعبه‌ها درخواست برگه رای شود که در این زمینه مردم با حضور گسترده خود حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری را رقم زدند.

راهپیمایی 22 بهمن

یکی دیگر از رخدادهای مهم شهرستان نهبندان حضور گسترده و باشکوه مردم در مناسبت‌ها و یوم‌‌الله‌ها بود که در سال 92 راهپیمایی 22 بهمن حال و هوایی دیگری داشت زیرا مردم آمده بودند تا گزینه‌های روی میز خود را نشان بدهند و به آمریکایی‌ها و استکبار بگویند که این ملت همیشه پشتیبان این نظام و انقلاب بوده است.

وقتی از مردم در مورد انگیزه‌ حضورشان در این راهپیمایی سوال می‌کردیم می‌گفتند آمده‌ایم تا لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بگوییم و جواب تهدیدات استکبار را بدهیم و به آنها بگویم که گزینه‌های آنها ناکارآمد است.

سفر آیت‌الله نوری همدانی به نهبندان

سفر مرجع عالی‌قدر مقام جهان اسلام آیت‌الله نوری همدانی را می‌توان یکی دیگر از رویدادهای مهم شهرستان نهبندان در سال 1392 عنوان کرد.

بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال 78 به نهبندان، آیت‌الله نوری همدانی نخستین مرجع تقلیدی بود که به شهرستان نهبندان سفر کرد.

وی در حسینیه سیدالشهدا(ع)نهبندان حضور پیدا کرد و در جمع باشکوه مردم نهبندان به سخنرانی پرداخت.

بارش بی‌سابقه برف و باران در نهبندان

پس از خشکسالی‌های چندین ساله در نهبندان بارش برف سبب خوشحالی مردم، کشاورزان و دامداران شد.

مردم نماز شکر خواندند و بازار برف‌بازی و ساخت آدم‌برفی گرم بود، بعضی از مردم هم با حضور در ارتفاعات نهبندان تیوپ‌سواری کردند و لحظات به‌یادماندنی را ثبت کردند.

برگزاری مسابقات تک پرس شرق کشور در نهبندان

برگزاری مسابقه تک پرس شرق کشور با حضور تیم‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی را می‌توان به عنوان مهم‌ترین رویداد ورزشی شهرستان نهبندان نام برد.

بیش از 90 ورزشکار در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در این مسابقه حضور داشتند و با یکدیگر رقابت کردند.

معرفی نخستین امام جمعه شهر شوسف

یکی از رویدادهای مهم سال 92 را می‌توان معرفی نخستین امام جمعه شهر شوسف عنوان کرد که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حجت‌الاسلام محمود نوری به عنوان امام جمعه شهر شوسف معرفی شدند.

برگزاری نخستین کنگره سرداران شهید و شهدای شهرستان نهبندان

برگزاری نخستین کنگره سرداران شهید و شهدای شهرستان نهبندان را می‌توان به عنوان مهم‌ترین اتفاق فرهنگی در سال 1392 نام برد.

بعد از چند ماه تلاش و برگزاری جلسه در سطح شهرستان و استان این مراسم در محل حسینیه سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

جمع کثیری از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، بختیاری معاون قوه قضائیه، فرزند سردار شهید برونسی و بسیاری دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

رونمایی از کتاب مقربان الهی که شامل زندگینامه شهدای شهرستان نهبندان است در این مراسم انجام شد.

برگزاری شب شعر، اجرای تئاتر، برگزاری نمایشگاه در مسیر ولایت و برگزاری مسابقات فوتسال از جمله برنامه‌هایی بود که به مناسب برگزاری نخستین کنگره شهدای نهبندان اجرا شد.

وقوع سیل در بعضی از روستاهای نهبندان

وقوع سیل در بعضی از روستاهای نهبندان در پی ‌بارش بی‌سابقه باران سبب ایجاد خساراتی شد.

سه روستای طبسین سفلی، کهنو و طبسین علیا بیشترین آسیب را دیدند و با تلاش امدادگران کار امدادرسانی به آنها در حال انجام است.

بر اثر جاری شدن سیل یک نفر جان باخته است و یک دستگاه خودرو حامل سنگ نیز در سیلاب واژگون شده که متاسفانه دو نفر از سرنشینان این خودرو فوت شدند.

جاری شدن سیل در این منطقه و سایر روستاهای نهبندان سبب ایجاد خسارت‌هایی در بخش‌های مختلف مثل راه، کشاورزی، دامداری، مسکن و سایر بخش‌ها شد.

--------------------------------

گزارش از: محسن مومن‌زاده

-------------------------------

انتهای پیام/69015/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول