اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

تلاش امدادگران هلال احمر بی‌نتیجه نماند/حادثه پرمخاطره‌ای که کمترین تلفات را داشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به این‌که حادثه سیل نهبندان پرمخاطره بوده تلاش امدادگران هلال احمر خراسان جنوبی بی‌نتیجه نمانده و کمترین تلفات را داشته است.

تلاش امدادگران هلال احمر بی‌نتیجه نماند/حادثه پرمخاطره‌ای که کمترین تلفات را داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رحیم شهریاری عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: از روز 22 اسفند‌ماه سال جاری بارندگی شدید در خراسان جنوبی به ویژه در نهبندان آغاز و منجر به جاری شدن سیل شده و امدادگران هلال احمر از ساعت اولیه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان وارد عمل شدند.

وی با بیان این‌که حجم آب و سیل حدود 38 روستا در نهبندان را در محاصره قرار داد، تصریح کرد: از این تعداد چهار روستا بیشترین آسیب را بر اثر جاری شدن سیل دیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در روستاهای طبسین سفلی و کهنو 100 درصد خانه‌ها تخریب شده است.

شهریاری با بیان این‌که خودروهای زیادی در جاده‌های فرعی و اصلی نهبندان بر اثر سیل گرفتار شدند، یادآور شد: امدادگران و نجات‌گران هلال احمر خراسان جنوبی به 156 خودرو که در سیل گرفتار شده بودند امدادرسانی کردند.

وی با بیان این‌که از بعد از ظهر روز جمعه به سبب آبگرفتگی جاده‌های ارتباطی قطع و کار امدادرسانی با مشکل رو به رو شد، اذعان داشت: برای سرعت بخشیدن به عملیات امدادرسانی جمعیت هلال احمر زابل از طریق بالگرد وارد عمل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی متذکر شد: با توجه به حجم زیاد آب و مشکلات برای امدادرسانی امدادگران و نجات‌گران هلال احمر توانستند با همکاری مردم کمتر از شش ساعت عملیات نجات انجام شده و تمام روستاها تخلیه و مردم در مناطق امن اسکان داده شده و اقلام گرمایشی و غذایی در بین مردم سیل‌زده توزیع شده است.

شهریاری افزود: در مجموع 2 هزار و 200 نفر در قالب سه اردوگاه در روستاهای کهنو، طبسین علیا و سفلی اسکان داده شدند.

وی با بیان این‌که این تعداد افراد در 450 چادر امدادی اسکان داده شدند، اضافه کرد: در عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان نهبندان 135 نیروی امدادی از نهبندان، قاینات، زیرکوه، بیرجند و زابل فعالیت داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین 61 خودروی امدادی در این حادثه فعال بوده‌اند.

شهریاری به دستاوردهای این امدادرسانی اشاره کرد و افزود: سرعت عمل در امدادرسانی با حداقل زمان و بیشترین عملیات امدادرسانی، حضور به موقع مسئولان در روز حادثه، کمترین میزان تلفات با توجه به حجم حادثه و رضایت‌مندی مردم از این حادثه از جمله دستاوردهای عملیات امدادرسانی هلال احمر بوده است.

وی با بیان این‌که بر اثر وقوع این حادثه در نهبندان سه نفر جان خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: مجروحان این حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/22481/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول