اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی خبر داد

تخریب 270 کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری نهبندان بر اثر سیل

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: سیل در نهبندان سبب تخریب 270 کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری در این شهرستان شده است.

تخریب 270 کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری نهبندان بر اثر سیل

محمد‌ابراهیم ابراهیمی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بارش باران در نهبندان علاوه بر این‌که سبب خوشحالی عشایر شد اما خسارت‌هایی را نیز به همراه داشته است.

وی با بیان این‌که وقوع سیل در نهبندان 28 چادر و 30 خانه مسکونی عشایر را تخریب کرده است، تصریح کرد: همچنین 270 کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری در این شهرستان تخریب شده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی افزود: حدود 90 درصد جمعیت روستاهای طبسین و کهنو که بر اثر سیل خسارت وارد شده را عشایر تشکیل می‌دهند.

ابراهیمی با بیان این‌که یک‌هزار و 200 راس دام بر اثر سیل در نهبندان تلف شده‌اند، یادآور شد: از این تعداد 900 راس متعلق به عشایر بوده است. سیل نهبندان به 560 خانوار عشایری خسارت وارد کرده است.

توزیع 20 تن علوفه در بین دام‌های عشایر نهبندان از زمان وقوع سیل تاکنون

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان این‌که سیل و بارش رحمت الهی در نهبندان به حکم تسهیلات بلاعوض برای عشایر این شهرستان بوده است، اذعان داشت: امسال فصل کوچ عشایر با توجه به بارندگی‌های اخیر به تعویق افتاده و بعد از آغاز مرمت ایل‌راه‌ها عشایر در این شهرستان کوچ می‌کنند.

ابراهیمی از زمان وقوع سیل در نهبندان تاکنون حدود 20 تن علوفه در بین دام‌های عشایر توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این میزان علوفه 20 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/22481/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول