اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری بوشهر خبر داد

تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌های استان بوشهر

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری بوشهر از تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد.

تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌های استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کریم جعفری عصر امروز در آیین جشن نوروز در کاخ بردک‌سیاه دشتستان با تبریک سال نو اظهار داشت: در سال جدید باید با تلاش بیشتر و موثرتر برای رشد و توسعه ایران اسلامی گام برداریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

وی با تاکید بر لزوم معرفی فرهنگ استان بوشهر به مردم ایران و جهان افزود: همانطور که دولت‌ها وظیفه دارند فرهنگ اقوام و ملل را معرفی کنند مردم نیز در معرفی فرهنگ‌ها وظایفی دارند و باید در این مسیر کوشا باشند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: مردم در قالب انجمن‌های مردم‌نهاد می‌توانند اقدامات ارزشمندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام دهند و باید به این سمت حرکت کنیم.

جعفری تصریح کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد باید تقویت شده و برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را بر عهده گیرند.

وی با بیان اینکه همگرایی مهم‌ترین مسئله جهان امروز است ابراز داشت: بدون تردید فعالیت در انجمن‌های مردم‌نهاد موجبات تقویت همگرایی را فراهم می‌کند.

این مسئول یادآور شد: معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری بوشهر آمادگی همکاری لازم با انجمن‌های مردم‌نهاد را دارند و باید در پویاتر شدن این انجمن‌ها اهتمام ورزیم.

جعفری با اشاره به اینکه دشتستان نقطه میانی ایران‌زمین است گفت: شهر باستانی تموکن پیونددهنده شمال و جنوب ایران در زمان هخامنشیان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تموکن در دوران اقتدار هخامنشیان افزود: در دوران هخامنشیان، تموکن در تامین تجهیزات و مواد غذایی و ابزارآلات دفاعی نقش مهمی داشته و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر یادآور شد: رودخانه کلل در زمان هخامنشیان اهمیت تجاری داشته و در این رودخانه کشتیرانی رونق داشته و سهم زیادی در تجارت کشور داشته است.

جعفری بیان کرد: تموکن در واقع منطقه‌ای تفریحی برای هخامنشیان نبوده بلکه منطقه‌ای استراتژیک و سوق‌الجیشی بوده و نقش‌آفرینی زیادی در عرصه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی داشته است.

وی با اشاره به آرم نخل در مهر هخامنشیان گفت: نخل از تقدس بالایی برخوردار بوده و نشان تقدس و یکتاپرستی ایرانیان در آن دوران نیز بوده است.

جعفری تاکید کرد: هر کجای دشتستان را که واکاوی کنیم، نمودی از تمدن بشری در آن یافت می‌شود و امروز نیز مردم این سرزمین، مردمانی صلح‌جو و متمدن هستند.

انتهای پیام/2452/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول