اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان:

95 درصد مسافرت‌های دریایی ایران در هرمزگان صورت می‌گیرد

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان گفت: 95 درصد مسافرت‌های دریایی ایران، در این استان صورت می‌گیرد.

95 درصد مسافرت‌های دریایی ایران در هرمزگان صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرشید دستوان پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین استقبال از مسافران نوروزی با بیان اینکه سفرهای نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز شده است، افزود: از آن تاریخ تا روز گذشته حدود 450 هزار نفر وارد استان شده‌اند که از این تعداد 300 هزار مسافر مربوطه به شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه 95 درصد مسافرت‌های دریایی کشور در استان هرمزگان انجام می‌شود گفت: عمده این سفرها به جزایر استان صورت می‌گیرد که اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده است و مشکلی در جابجایی مسافران وجود ندارد.

رئیس شورای حمل و نقل استان هرمزگان و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به جابجایی 300 هزار مسافر از طریق بنادر مسافری هرمزگان گفت: این جابجایی‌ها مربوط به حمل مسافر و خودرو است.

دستوان بیان داشت: در حوزه دریایی 5 هزار و 500 صندلی ظرفیت ایجاد شده است که تا دو برابر قابل افزایش است.

وی همچنین به وضعیت حمل و نقلی هرمزگان اشاره کرد و گفت: هرمزگان به دلیل دارا بودن حمل و نقل ترکیبی جابجایی، از همه ترددها برخوردار است که در این راستا از زمان آغاز طرح نوروزی تاکنون روزانه 5 هزار نفر به وسیله اتوبوس، 2 هزار نفر به وسیله قطار، 2 هزار نفر به وسیله هواپیما جابجا شده‌اند.

دستوان همچنین گفت: عمده سفرها به هرمزگان به وسیله خودروهای شخصی صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به حضور گشت راهداری در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا 30 اکیپ گشتی تشکیل شده است. همچنین 13 اکیپ پشتیبان با 11 راهدارخانه ثابت و شش راهدارخانه موقت کار خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند.

به گفته دستوان 250 هزار نفر از راهداران هرمزگانی با همکاری پلیس راه مشغول خدمات‌رسانی در 750 کیلومتر جاده استان هستند.

وی بیان داشت: راهداران در این مدت وظایف از جمله نگهداری جاده‌ها، نصب و رفع عیب علائم راهنمایی و جاده‌ای، روان‌سازی ترافیک با حضور پلیس، رفع انسداد جاده‌ای به هنگام بارندگی و ... بر عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/88001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول