اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

آئین نوروز مطابق با سیره حضرت زهرا (س) برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: آئین نوروز باید مطابق با سیره حضرت زهرا (س) برگزار شود.

آئین نوروز مطابق با سیره حضرت زهرا (س) برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با تبریک فرا رسیدن عید نوروز، بر حفظ حرمت ایام عزاداری حضرت زهرا (س) تأکید کرد و اظهار داشت: دید و بازدید، صله‌رحم و پوشیدن لباس نو هیچ منافاتی با عزاداری‌ ائمه اطهار (س) ندارد، چرا که سر زدن به خویشان و رسیدگی به احوال آنها از تأکیدات ائمه معصومین (ع) است.

وی تصریح کرد: در دید و بازدیدهای نوروز، دلجویی از خویشان و رفع مشکلات آن‌ها را در اولویت کارهای خود قرار دهید که به فرموده امام صادق (ع) شاد کردن مؤمنین بهترین و محبوب‌ترین اطاعت پروردگار است.

طباطبایی‌نژاد حضرت زهرا (س) را افتخار عالم وجود دانست و متذکر شد: امام زمان (عج) به وجود مادرشان افتخار می‌کنند و سنت خود را سنت فاطمی معرفی و ایشان را الگوی خود می‌دانند و وجود مقدس رسول خدا (ص) نیز حضرت فاطمه (س) را پاره تن خود دانسته و غم و شادی او را غم و شادی خود عنوان می‌کنند، بنابراین ما مسلمانان نیز باید به این شخصیت بزرگ که مورد احترام همه بزرگان و ائمه معصومین (ع) است، احترام گذاشته و حرمت ایام عزاداری این بزرگوار را نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: عید از ریشه «عود» و به معنای بازگشت است و از آن جهت آمدن بهار را عید می‌گویند که درختان، زمین و گیاهان به طبیعت خود برمی‌گردند و پس از زمستان سرد که در رکود بودند، رشد و نمو را آغاز می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عید برای انسان‌ها زمانی است که به اصل و فطرت خود که همان خداجویی و خداطلبی است برگردند و از همین جهت است که ائمه معصومین (ع) روزی را که انسان در آن گناه نکند، عید می‌دانند.

طباطبایی‌نژاد به اعیاد قربان و فطر اشاره کرد و ابراز داشت: این روزها هم از آن جهت عید است که بندگان پس از چند روز اطاعت و فرمان‌بری از خدا به سوی خدا برمی‌گردند و در دعای روز عید فطر داریم «خدایا به حق این روز که برای مسلمانان عید قرار دادی»، یعنی این عید مختص مسلمانانی است که یک ماه عبادت خدا را کرده و در آخر ماه به فطرت خداجوی خود بازگشتند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان برای تمام هموطنان و مسلمانان جهان سال سرشار از خیر و برکت را آرزو کرد و اذعان داشت: امیدوارم در سال پیش‌رو تبعیت از رهبری و پیروی از راه شهدا سرلوحه همه کارها باشد و عملکرد مردم خرسندی امام زمان (عج) را به دنبال داشته باشد. 

انتهای پیام/2301/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول