اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چشمه سیاسرد تاریخ 700 ساله ایران را برای گردشگران زمزمه می‌کند

هوای خنک، مطبوع و درختان زیبا و کهنسال با قدمتی 700 ساله اطراف چشمه سیاسرد بروجن مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت ساکنین شهر بروجن و سایر گردشگران به وجود آورده است.

چشمه سیاسرد تاریخ 700 ساله ایران را برای گردشگران زمزمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، چشمه سیاسرد بروجن یکی از زیباترین چشمه‌های جوشان استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 65 کیلومتری از شهرکرد مرکز این استان قرار گرفته است.

این منطقه گردشگری به دلیل قرار گرفتن در یکی از پر ارتباط‌ترین محورهای ارتباطی کشور یعنی محور اصفهان ـ بروجن ـ لردگان ـ خوزستان توانسته سالانه توجه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف کشور به سوی خود جلب کند.

وجود چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، باغات سرسبز میوه، آب و هوای مناسب و معتدل و وجود کوه‌های زیبا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد.

وجود امکانات رفاهی، واحدهای اقامتی و پذیرایی، وجود پارک و فضای سبز برای بازی کودکان از امکانات رفاهی این منطقه است که بر جذب گردشگر از سراسر نقاط مختلف کشور افزوده است.

چشمه سیاسرد تاریخ 700 ساله بروجن را برای گردشگران زمزمه می‌کند

فرماندار شهرستان بروجن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: منطقه گردشگری سیاه سرد بروجن در فاصله  پنج کیلومتری شهرستان بروجن واقع شده است.

فتاح کرمی افزود: این منطقه گردشگری با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی فراوان و چشمه‌های آب زلالی که از دل زمین بیرون می‌جهد، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

وی وجود درختان چنار 700 ساله، وجود کوه سیاه سرد، وجود دوحلقه چشمه آب، پوشش گیاهی گون، گیاهان طبیعی و مراتع را از دیگر زیبایی‌های مناطق گردشگری این شهرستان برشمرد و گفت: در تعطیلات نوروز سال گذشته مسافران بسیار زیادی به این منطقه گردشگری سفر کردند و از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کردند.

کرمی با اشاره به قرار گرفتن این منطقه در محور ارتباطی شمال به جنوب کشور، بیان داشت: این منطقه در یکی از محورهای پرتردد کشور قرار گرفته است و سالانه پذیرای هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه آماده سازی و مجهز کردن منطقه برای بالا بردن ماندگاری مسافران در این منطقه فراهم شده است، گفت: وجود سرویس بهداشتی، خانه‌های اجاره‌ای، واحدهای تجاری و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، محوطه چادرزنی ویژه اسکان مسافران از دیگر امکانات رفاهی این منطقه گردشگری است.

آمادگی 20 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی

فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به دیگر نقاط گردشگری شهرستان بروجن، گفت: تالاب بین‌المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن از دیگر نقاط گردشگری این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز واحدهای اقامتی زیادی همراه با 20 مدرسه و امامزادگاه این شهرستان به ویژه امامزاده حمزه علی شهر بلداجی و امامزاده نقنه آماده اسکان مسافران نوروزی در این منطقه هستند.

کرمی ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود این جاذبه‌ها و اماکن گردشگری در ایام نوروز شاهد حضور گسترده مسافران در مناطق گردشگری این استان باشیم.

بازدید سالانه هزاران گردشگر از سیاسرد بروجن

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: منطقه گردشگری سیاه سرد یکی از زیباترین نقاط گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که سالانه مسافران زیادی برای بازدید و تفریح به این تفرجگاه سفر می‌کنند.

حیدر صادقی بیان داشت: وجود حلقه‌های چشمه آب، درختان بلند چنار باغات میوه از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

وی تالاب گندمان و چغاخور و وجود امامزاده همزه‌علی و امامزاده علی بن احمد روستای دهنو را از دیگر نقاط گردشگری شهرستان بروجن برشمرد و افزود: شهرستان بروجن از آب و هوای معتدل و خوبی برای مسافرت در ایام نوروز برخوردار است و وجود نقاط گردشگری فراوان با امکانات رفاهی زیاد زمینه اسکان مسافران نوروزی را فراهم می‌سازد.

================

گزارش از مریم احمدی بابادی

================

انتهای پیام/68008/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول