اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروز

ساحل گردشگری درک زرآباد گردشگران را فرا می‌خواند

بخشدار زرآباد گفت: ساحل گردشگری درک زرآباد میزبان مسافران و گردشگران نوروزی است.

ساحل گردشگری درک زرآباد گردشگران را فرا می‌خواند

مجتبی شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرآباد اظهار کرد: گردشگری یکی از پویاترین فعالیت‌های اقتصادی است که نقش مهمی در توسعه پایدار محلی ایفا می‌کند.

وی افزود: این صنعت رو به رشد از طریق ترکیب و بکارگیری همزمان منابع اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و فرهنگی به وجود می‌آید.

بخشدار زرآباد ادامه داد: در کنار صیادی و کشاورزی، توریسم نیز می‌رود که گوی سبقت را از 2 رقیب خود در درآمدزایی و اشتغال برباید.

وی عنوان کرد: آینده این منطقه از کشور با گردشگری پیوند خورده و خود را به عنوان مزیت اصلی زرآباد مطرح می‌کند.

شجاعی خاطرنشان کرد: ساحل گردشگری روستای درک با غروب‌های خاطره‌انگیزش، کوه‌های مینیاتوری یا همان مریخی با اعجاب هندسی‌شان، باغات موزه و میوه‌های گرمسیری، مجتمع کشت و صنعت و چشمه‌های آبگرم و کلی عجایب و زیبایی‌های دیگر از مزیت‌های خوب گردشگری بخش زرآباد است.

وی گفت: آب و هوای مرطوب این بخش سبب شده محصولات کشاورزی فراوانی همچون چیکو، پاپایا، موز، کنار، انبه، زیتون محلی، بادام و هندوانه در آن کشت شود به گونه‌ای که یکی از نقاط مستعد کشاورزی کشور، بخش زرآباد است.

بخشدار زرآباد شغل 75 درصد مردم این منطقه را کشاورزی ذکر کرد و افزود: سالانه محصولات گرمسیری زیادی به صورت خارج از فصل به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه صیادی از دیگر مشاغل مردم بخش زرآباد است، خاطرنشان کرد: با توجه به طول 75 کیلومتری ساحل دریا تعداد بیش از 2 هزار و 500 نفر از اهالی این بخش در قالب شرکت‌های تعاونی صیادی با بکارگیری 300 فروند قایق موتوری، 50 فروند لنج صیادی مشغول به کار صید و صیادی هستند.

وی عنوان کرد: بزرگترین بندر صیادی کشور، بندر شهید رضایی است که در این بخش وجود داشته و فرصت‌های شغلی زیادی را برای اهالی و سرمایه‌گذاران تامین کرده است.

بخشدار زرآباد خاطرنشان کرد: این بندر ظرفیت پهلوگیری 220 فروند قایق و 50 فروند لنج و کشتی متوسط را دارد.

انتهای پیام/75007/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول