اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تأکید کرد

نظرسنجی از مسافران نوروزی به تعداد گردشگران قزوین می‌افزاید

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: شناساندن قزوین از طریق شبکه‌های ملی و راه‌اندازی سیستم نظرسنجی جامع و میدانی از گردشگران در تعطیلات نوروزی از جمله راهکارهایی است که کمک می‌کند قزوین مقصد گردشگری شود.

نظرسنجی از مسافران نوروزی به تعداد گردشگران قزوین می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد ظهر امروز در جلسه این سازمان اظهار داشت: برای اینکه بتوان قزوین را در ایران بیشتر از پیش شناساند، باید یک سری اقدامات با کمک دستگاه‌های مسئول انجام شود، اقداماتی که می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی‌ها در سال‌های بعدی قرار بگیرد.

وزیری‌نژاد در تشریح پیشنهادات خود برای ارتقای صنعت گردشگری در قزوین توضیح داد: صدا و سیما زمینه معرفی قزوین به ایرانیان در شبکه‌های ملی را با حضور مسئولان ارشد استان فراهم کند، چراکه در خارج استان به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهرمان بیشتر نیازمندیم.

وی ایستگاه‌های عوارضی، مراکز اقامتی بین راهی و صدا و سیمای استان‌های اطراف به ویژه کرج و تهران را دارای ظرفیت مناسب برای شناساندن هرچه بیشتر قزوین برشمرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی یادآور شد: بسته‌های تخفیف توسط مراکز خدماتی مثل هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های عرضه سوغات قزوین و مراکز اینچنینی آماده شود و اطلاع‌رسانی آنها به شکل زیرنویس از شبکه‌های ملی برای هموطنان پخش شود تا تمایل آنها برای سفر به قزوین افزایش یابد.

این مسئول یادآور شد: یکی از نقاط ضعف در استان نبود یک سیستم نظرسنجی علمی در قالب پرسشنامه و به شکل تحقیقات میدانی از مسافران و گردشگران است چراکه باید در نظر داشته باشیم که ما هیچگونه اطلاعاتی از نظرات آنها در رابطه با نقاط ضعف در حوزه اطلاع‌رسانی، اسکان، مراکز اقامتی، برخورد پلیس و مردم، نظافت شهر، آسفالت جاده‌ها، چگونگی مسیرهای دسترسی به اماکن تاریخی و موارد مشابه نداریم.

وی اضافه کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌های مربوطه به شکل علمی توسط دانشگاه‌ها و در رأس آنها اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صورت بگیرد تا محور برنامه‌ریزی‌ها در سال آتی این موضوعات و برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت باشد.

این مسئول در پایان یادآور شد: نوروز فرصتی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی است و ما باید شهر را طوری آماده کنیم که آنها از حضور در قزوین راضی باشند و خدمات خوبی به آنها ارائه شود اگر نتوانیم خواسته‌های آنان را برطرف کنیم قزوین همچنان در آینده محل عبور مسافران خواهد بود و نتوانسته‌ایم شهرمان را به مکانی برای اسکان مسافران و گردشگران تبدیل کرده و شرایط لذت بردن آنها از فضای معنوی و تاریخی شهر را فراهم آوریم.

انتهای پیام/2667/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول