اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ارتقای ایمنی مسافرت‌های دریایی صورت گرفت

آموزش کارکنان شناورها برای ارتقای ایمنی مسافرهای دریایی هرمزگان

ستاد ساماندهی سفرهای دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای ارتقای ایمنی مسافرت‌های دریایی و افزایش آمادگی آنها در ایام تعطیلات نوروز 93 کرد.

آموزش کارکنان شناورها برای ارتقای ایمنی مسافرهای دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هاشم عطاردی سرپرست اداره امتحانات و گواهینامه‌های دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز طی نشستی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را آمادگی ایمنی کارکنان شناورهای مسافری در شرایط اضطراری از جمله آتش‌سوزی، آب گرفتگی، ترک شناور و نجات غریق به دو صورت تئوری و عملی اعلام کرد.

وی افزود: به منظور آشنایی بیشتر و قرار گرفتن در فضای واقعی، این آموزش‌ها در سالن VIP شناورهای مسافری به‌صورت صبح و عصر در بنادر مسافری بنادر چارک، کیش، پهل، لافت، شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم برگزار شد.

عطاردی گفت: این دوره‌های آموزشی به مدت پنج روز با شرکت بیش از 400 نفر از کارکنان و خدمه شناورهای مسافری و  لندینگ کرافت، و اجرای 3 هزار و 200 نفر ساعت آموزش عملیاتی شد.

وی از دیگر اهداف این دوره‌های آموزشی را ارتقای سطح ایمنی و دانش مهارت پرسنل و خدمه شناورهای مسافری متردد در مسیر بنادر چارک، کیش، پهل و لافت، آمادگی به منظور انجام عکس‌العمل مناسب در شرایط اضطرار و مدیریت مسافری در سوانح دریایی، مدیریت جمعیت و رفتار انسانی، آب گرفتگی و آتش‌سوزی، تمرین به آب اندازی قایق نجات و اطفای حریق، آشنایی با علایم کمک ناوبری و توجیه طرح نوروزی 93 عنوان کرد.

عطاردی بیان داشت: آموزش کارکنان شناورهای مسافری با همکاری مدیران تعاونی‌های شناورهای مسافری، مسئولین بنادر یاد شده و اساتید مرکز آموزشی و کارشناسان دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی به انجام رسید.

سرپرست اداره امتحانات و گواهینامه‌های دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی طی دوره صادر شده و در صورت عدم ارائه گواهی، از فعالیت افراد در ایام نوروز جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان متولی امر برگزاری این دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان شناورهای دریایی فعال در سفرهای دریایی نوروز 93 را اداره امتحانات و گواهینامه‌های دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دانست.

انتهای پیام/88001/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول