اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

افزایش 35 درصدی ورود شناورهای تجاری به بنادر هرمزگان

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 35 درصدی ورود شناورهای تجاری در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه به بنادر هرمزگان خبر داد.

افزایش 35 درصدی ورود شناورهای تجاری به بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدعلی استیری عصر امروز در نشستی پیرامون فعالیت‌های بنادر و دریانوردی هرمزگان در سال جاری اظهار داشت: بنادر هرمزگان طی ماه‌های اخیر از پویایی خاصی برخوردار شده که این امر می‌تواند نوید بخش آینده‌ای بهتر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان عملیات مرتبط با صادرات و واردات گفت: تعداد 93 هزار فروند شناور در 10 ماهه سال جاری وارد بنادر تجاری استان شده است.

به گفته این مسئول، این میزان نسبت به مدت مشابه از افزایش 35 درصدی برخوردار است که نشان از رونق بنادر استان دارد.

استیری همچنین از افزایش 16 درصدی کاپوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر استان خبر داد و گفت: صادرات مواد نفتی از بنادر استان نیز در این مدت 24 درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: در مدت زمان یاد شده همچنین واردات مواد نفتی از طریق بنادر هرمزگان نسبت به مدت مشابه از رشد 54 درصدی برخوردار شده است.

استیری در این بخش از سخنان خود اضافه کرد: طی 10 ماهه سال جاری میزان مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر استان به حدود 80 میلیون تن کالا رسیده است که این رقم در مقایسه با میزان سال گذشته، بیش از شش درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: میزان ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز افزایش 75 درصدی داشته است.

به گفته استیری، ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بنادر هرمزگان نیز 24 درصد در 10 ماهه سال گذشته نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

استیری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه بنادر هرمزگان به دلیل موقعیت ویژه نقشی اساسی در اقتصاد و تجارت کشور دارد، اضافه کرد: روند توسعه بنادر هرمزگان در کنار رویکرد جدید کشور در حوزه تعامل بین المللی، بنادر استان را بیش از پیش برای سرمایه‌گذاری در متن توجهات قرار داده است.

انتهای پیام/88001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول