اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

مبادله 120 میلیون تن کالا در بنادر کشور در 11 ماه سال جاری

مدیرعامل سازمان و بنادر کشور گفت: در 11 ماهه امسال مقدار کالای مبادله شده در بنادر کشور به 120میلیون تن رسیده و انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم افزایش یابد.

مبادله 120 میلیون تن کالا در بنادر کشور در 11 ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد سعید نژاد در جمع خبرنگاران گفت: در سال 91، 139 میلیون تن کالای مبادله شده شامل تخلیه، بارگیری کالاهای وارداتی و صادراتی، ترانزیت و ترانشیپ است.

سعیدنژاد ادامه داد: در 11 ماهه امسال مقدار کالای مبادله شده به 120 میلیون رسیده و انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه پیشرفت بنادر بوشهر در سطح مناسبی است، گفت: میزان 200 هزار کانتینر در طول این مدت در بنادر بوشهر جابه جا شده است و با ایجاد طرح‌های توسعه‌ای این میزان افزایش نیز خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: طرح توسعه جزیرنگین و ایجاد پسکرانه‌های لازم از جمله طرح‌های زیربنایی در نظر گرفته شده برای توسعه فعالیت‌های گمرکی در بوشهر به شمار می‌رود که با اجرای آن فعالیت‌های این حوزه پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

سعیدنژاد افزود: در برنامه بلند مدت افزایش میزان فعالیت‌ها تا میزان 30 میلیون تن کالا و برای میان مدت هم رسیدن به میزان 15 میلیون کالا برای استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

وی در ارتباط با توسعه زیرساختی و احداث بنادر با عمق بلند گفت: در حال حاضر امکان پهلوگیری کشتی‌های سوپر پاناماکس در بندرعباس و امام خمینی (ره) وجود دارد و و ظرفیت کشتی‌هایی که می‌توانند در بند ر بوشهر پهلو بگیرند 50 هزار تن است.

سعیدنژاد با اشاره به ظرفیت‌های زیاد دریا بیان داشت: با توجه به نبود سیاست توسعه مناطق ساحلی، محرومیت‌هایی در بوشهر ایجاد شده که باید با تغییر رویکرد در جهت توسعه و محرومیت‌زدایی این مناطق اقدام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: درکشورهای دنیا، توسعه یافته‌ترین و پر رونق‌ترین نقاط آنها مناطق ساحلی است و باید در ایران نیز مناطق ساحلی از جمله بوشهر مورد توجه بیشتری قرار بگیرند تا به توسعه دلخواه دست یابیم.

وی در ارتباط با عملی نشدن وعده اختصاص یک دستگاه شناور به جزیره خارگ تا پایان دهه فجر، اظهار داشت: محقق نشدن وعده اختصاص یک دستگاه شناور به ساکنان جزیره خارگ، به دلیل مشکلاتی در خریدهای خارجی بوده و با برطرف شدن مشکلات موجود این امر در نخستین فرصت اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول