اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیات عامل سازمان بنادر عنوان کرد

لزوم مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های بندری

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بودجه سازمان بنادر متناسب با حجم پروژه‌های در دست اقدام سازمان نیست چرا که منابع سازمان کافی نیست و به‌طور جدی در صدد استفاده از منابع بخش خصوصی هستیم.

لزوم مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های بندری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هادی حق‌شناس ظهر امروز طی نشستی ظرفیت فعلی بندر شهیدرجایی به عنوان مهم‌ترین بندر ایران را 3 میلیون TEU کانتینر عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که سایر بنادر حاشیه خلیج فارس که نه از نظر اقتصادی، نه جمعیتی و نه موقعیتی، قابل مقایسه با بندر شهید رجایی نیستند، بیش از 10 برابر ما ظرفیت ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره بازدید رئیس جمهور از بندر شهیدرجایی در جریان سفر سه روزه به استان هرمزگان ادامه داد: شاید بتوان گفت دکتر روحانی نخستین رئیس جمهوری در تاریخ انقلاب است که بر اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و همچنین تصمیم‌گیری درباره فاز چهارم و پنجم این بندر تاکید صریح داشت و این تاکید به این دلیل است که بتوانیم بخشی از عقب‌ماندگی تاریخی بنادر ایران را در همین دولت یازدهم جبران کنیم.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بنابراین داشتن چشم‌انداز یعنی متناسب با توسعه اقتصاد جهانی، متناسب با توسعه حمل و نقل جهان و متناسب با حمل و نقل کانتینری برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان داشت: اصل این است که ظرفیت‌سازی متناسب با تقاضایی که امروز وجود دارد، یعنی تقاضای حمل با کشتی‌های بالای 10 هزار TEU کانتینر، انجام دهیم، البته ایجاد بنادر کوچک هم جزو اولویت‌ها و ضرورت‌هاست اما اولویت اول امروز بنادر ایران، باید حرکت در راستای ایجاد ظرفیت بیشتر کانتینر و کشتی‌های کانتینری باشد که مطمئنا بخش عمده‌ای از این مسئله در بندر شهیدرجایی محقق می‌شود و مابقی می‌تواند در سایر بنادر کشور در جنوب انجام شود.

حق‌شناس گفت: اولویت برنامه‌های سازمان در راستای اهداف اقتصاد ملی، فعلا تکمیل طرح جامع بندر شهیدرجایی در جنوب کشور است و در کنار آن، تکمیل طرح جامع دیگر بنادر، چه در جنوب و چه شمال کشور را در برنامه داریم.

وی درباره برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای تقویت بخش خصوصی در پروژه‌های این سازمان اظهار داشت: چنانکه در ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال 84 آمده بود، بخش دولتی باید سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

حق‌شناس با اشاره به استقبال این سازمان از هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، گفت: بودجه سازمان بنادر متناسب با حجم پروژه‌های در دست اقدام سازمان نیست که به همین دلیل، هم از صندوق ذخیره ارزی وام گرفته‌ایم و هم اوراق مشارکت فروخته‌ایم منابع سازمان کافی نیست و به‌طور جدی در صدد استفاده از منابع بخش خصوصی هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پایان خاطرنشان کرد: در بنادر هم این سیاست دنبال می‌شود، چنانکه در بنادر ایران، تمامی کارهای اپراتوری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود اما باید به سمتی برویم که بخش خصوصی، در ایجاد زیرساخت‌ها مانند اسکله و موج‌شکن نیز مشارکت کند.

انتهای پیام/88001/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول