اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

مدیران باید از بدنه کارشناسی انتخاب شوند

استاندار قزوین گفت: زمینه رشد و ارتقای کارشناسان هم‌افزایی و بدنه استانداری باید فراهم شود و مدیران باید از بدنه کارشناسی انتخاب شوند.

مدیران باید از بدنه کارشناسی انتخاب شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در دیدار با کارکنان استانداری قزوین اظهار داشت: بر اساس جهت‌گیری وزیر کشور باید نگاه به درون داشته باشیم یعنی از داخل مجموعه به جابه‌جایی و انتخاب مدیران بپردازیم و کارشناسان خود داوطلبانه پیشنهاد برای اخذ پست در سازمان خود داشته باشند.

وی افزود: با گفت‌و‌گوی مستمر اثربخشی استانداری را باید در ستاد استانداری حفظ کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه استانداری نقش بسیار مهم و اساسی در استان دارد، اضافه کرد: حرکت آن حرکت سایر دستگاه‌ها و رخوت و سستی آن عواقب بدی را برای دستگاه‌های اجرایی استان به همراه دارد.

روزبه با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی در چارچوب برنامه‌ریزی محقق می‌شود، بیان کرد: نقش استانداری بسیار حساس و مهم و جدی است و ما نباید هیچ وقت از وظایف ذاتی خود حتی لحظه‌ای غفلت کنیم که عواقب سویی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: جلسات دیدار با همکاران باید دبیرخانه قوی و فعال داشته باشد زیرا جلسه با همکاران یک جلسه کلیدی است و باید فضایی فراهم شود تا در هر جلسه چند نفر از همکاران صحبت‌هایی را داشته باشند و از هر حوزه و معاونتی یک نفر از کارشناسان عضو این دبیرخانه شوند تا برای هر جلسه‌ای دستور لازم را تعیین کنند و سعی شود در آینده نیز جلساتی با حضور خانواده‌ها نیز تشکیل شود.

استاندار قزوین افزود: این موارد پیش نیازهای پویایی و نشاط کاری است که در استانداری بسیار به این امر نیازمند هستیم.

روزبه نیز در مورد هویت کارشناسی استانداری عنوان کرد: این مسئله خیلی با اهمیت است زیرا باید تلاش کنیم دیدگاه و سطح کارشناسی را در سطح دستگاه‌های اجرایی ارتقا دهیم چراکه سطح دستگاه‌ها در حال حاضر سطح مدیریتی است.

وی ادامه داد: ادبیات و جایگاه کارشناسی اگر به شأن و منزلت خود برسد اتفاق بسیار مبارکی در نظام اجرایی می‌افتد زیرا در بحث‌های کارشناسی نمی‌توان معامله کرد.

استاندار قزوین ابراز داشت: ما در حال حاضر دچار یک اشکال بزرگ در این بخش‌ها هستیم و می‌خواهیم طلیعه‌دار این نگاه در دستگاه استانداری باشیم و به تبع آن در دستگاه‌های اجرایی این ادبیات را نیز غالب کنیم و با تلاش مستمر این امر شدنی است ولی باید ساز و کارش در راستای عملی شدن فراهم شود.

روزبه تصریح کرد: کارشناسان در مرحله‌ای باید باشند که با دیدگاه کارشناسی خود مسائل را تجربه و تحلیل کنند و به نتایج تخصصی دست یابند.

وی ابراز داشت: در تمام حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و ... کارشناسان باید با توجه به تخصص خود دیدگاه‌های نادرست مدیریتی را اصلاح کنند.

استاندار قزوین افزود: اصلاح آمارهای درست و پایان دادن به ضد و نقیض‌های آماری باید توسط کارشناسان دارای تخصص صورت گیرد، زیرا باید آمارها بر اساس دلایل حقیقی اعلام شود به ویژه در حوزه‌های کیفیتی مانند مسائل فرهنگی و اجتماعی علاوه بر مسائل اقتصادی و عمرانی بر وجود کارشناسان خبره و مسلط در استان نیاز داریم کارشناسانی که پشتوانه و هدایتگر مدیران باشند.

وی تأکید کرد: باید به نظام کارشناسی در بدنه استانداری یک شأن و منزلت ویژه‌ای دهیم و پیوند کارشناسی با مدیریت را یک امر مبارکی بدانیم و اصل و اساس یک نظام اجرایی را باید تبیین کنیم.

استاندار قزوین آسیب‌شناسی جلسات را یک کار مؤثری دانست و عنوان کرد: این اقدام در استانداری صورت گرفته است، زیرا در حال حاضر 200 عنوان جلسه در استانداری در 11 ماه گذشته انجام شده که خروجی این تعداد جلسات دو هزار و 700 مصوبه داشته است و این امر باید حتماً مورد بازنگری قرار گیرد تا با توجه به اهمیت مدیریت زمان بتوانیم خروجی مناسب و همراه با بهره‌وری از جلسات داشته باشیم.

روزبه در خاتمه ابراز امیدواری کرد و گفت: در سال جدید فضا، تحول و رویکرد جدیدی در استانداری قزوین داشته باشیم.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول