اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

بناهای یادمان‌ شهدا مهم‌ترین مراکز فرهنگی در کشور است

استاندار قزوین گفت: بناهای یادمان‌ شهدا مهم‌ترین مراکز فرهنگی در کشور است.

بناهای یادمان‌ شهدا مهم‌ترین مراکز فرهنگی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه عصر امروز در حاشیه افتتاح بلندترین بنای یادمان شهدای گمنام کشور که در بوستان فدک برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح این بنا کار ارزشمندی است که باید از ظرفیت آن در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه شهدای انقلاب اسلامی برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های دین اسلام به جنگ حق علیه باطل رفتند، بیان کرد: آنان با گذشت، ایثار، فداکاری و شجاعت توانستند دشمنان را شکست دهند.

این مسئول با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی با شکست دادن دشمنان بعثی به آنان نشان دادند که هرگز از اعتقادات خود کوتاه نمی‌آیند، ابراز داشت: امروز نیز ملت ما با وجود همه مشکلات در برابر این دشمنان کوتاه نمی‌آیند و با پیروی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب  راه شهدا و امام ادامه می‌دهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه شهدای گمنام در 8 سال دفاع مقدس با تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها شجاعانه در برابر دشمنان ایستادند، خاطرنشان کرد این شهدا پس از سال‌ها تفحص شدن به دلیل نداشتن مشخصات هویت گمنام دفن شدند.

افتتاح یک موزه شهدا در یادمان شهدای گمنام قزوین

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده یک موزه شهدا در مجموعه یادمان شهدای گمنام قزوین افتتاح شود که باید این مهم با همت مسئولان مربوطه در کوتاه‌ترین زمان محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه جمع‌آوری آثار، سخنان و خاطرات شهدا از ارزش و اهمیت والایی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان دارد، اظهار کرد: این اثرها باید به رشته تحریر در آورده شود که متأسفانه این مهم به دلیل مشکلاتی محقق نشده است.

استاندار قزوین در پایان ابراز داشت: مسئولان مربوطه در راستای تحقق این مهم اقدامات لازم را انجام دهند تا آثار و یادگاران شهدا از آسیب محفوظ بمانند تا در آینده نسل جوان با بهره‌گیری از آن بیشتر با سیره زندگی شهدای انقلاب اسلامی آشنا شوند.

انتهای پیام/77009/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول