اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تأکید کرد

ضرورت ایجاد مرکزی برای ارائه و عرضه کتاب در قزوین

استاندار قزوین ایجاد مرکزی دائمی برای ارائه و عرضه آثار و محصولات ناشران استان قزوین را ضروری دانست.

ضرورت ایجاد مرکزی برای ارائه و عرضه کتاب در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در دیدار با جمعی از ناشران استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد یک مرکز دائمی برای ارائه و عرضه آثار و محصولات ناشران استان ضروری است.

وی افزود: تحقق این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد یک بازار کتاب شده و نیاز علاقه‌مندان قزوینی به آثار فرهنگی در بخش نشر را مرتفع بسازد.

استاندار قزوین ایجاد چنین مرکزی را موجب ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در این استان خواند و بیان کرد: در اجرا و هماهنگی‌های مربوط به این کار باید از همفکری و مشارکت همه ناشران و چاپخانه‌داران استان قزوین از جمله فعالان نشر شهرستان‌ها نیز استفاده کرد.

روزبه از ناشران خواست تا ساز و کارهای لازم را برای ایجاد تشکیلاتی منسجم به منظور پیشبرد کارها و ایجاد مرکز یاد شده ارائه دهند.

وی اضافه کرد: آمادگی کمک به این اقدام و همراهی ناشران در این کار ارزشمند را داریم.

استاندار قزوین نقش ناشران با تولید آثار فاخر و ارزشمند در ارتقای فرهنگ را مهم دانست و ابراز داشت: آماده حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های این قشر که در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باشد، هستیم.

روزبه ادامه داد: با همه تنگناها و محدودیت‌های موجود به نظر می‌رسد وضعیت استان قزوین در حوزه کتاب و نشر در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد اما با توجه به پیشینه فرهنگی این استان باید جایگاه قزوین در حوزه‌های یاد شده ارتقا پیدا کند.

این مسئول با تأکید بر انسجام و همفکری ناشران با یکدیگر برای دستیابی به اهداف خود عنوان کرد: ایجاد صندوق ناشران با همکاری میان این صنف می‌تواند بخشی از تنگناهای مالی فعالان نشر را مرتفع کند.

انتهای پیام/2667/ک20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول