اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کوهبنان:

حضرت زهرا(‌س‌) در راه ولایت و رهبری به شهادت رسیدند‌

امام جمعه موقت کوهبنان گفت: حضرت زهرا(‌س‌) با همه سختی‌هایی که بر ایشان وارد شد، اما دست از ولایت و رهبری برنداشتند و سرانجام در این مسیر به شهادت رسیدند.

حضرت زهرا(‌س‌) در راه ولایت و رهبری به شهادت رسیدند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان با اشاره به سالروز شهادت فاطمه زهرا (‌س‌) اظهار داشت: پس از نبی‌مکرم اسلام (ص) شخصیتی عظیم‌تر و گرانقدر‌تر از حضرت زهرا (‌س‌) بر رو‌ی کره خاکی وجود ندارد‌.

وی تصریح کرد: خداوند حضرت زهرا (‌س‌) را کوثر نامید و با داشتن فرزندانی بزرگوار امید و آرزوی دشمنان و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

موسوی به زندگی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: دوران کوتاه زندگی حضرت زهرا (س) با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود و پس از رحلت پیامبر (ص) به حضرت زهرا (‌س‌) بی‌حرمتی‌ها کردند.

وی خاطر نشان کرد: اما حضرت زهرا (‌س‌) با همه سختی‌ها دست از ولایت و رهبری برنداشتند و سرانجام در این مسیر به شهادت رسیدند، لذا در دنیا نمی‌توان شخصیتی والاتر و بالاتر از‌ حضرت زهرا (‌س‌) یافت که جان خود را در راه ولایت و رهبری فدا کرده باشد‌.

موسوی با توجه به در پیش بودن ایام عید نوروز از شهروندان درخواست کرد تا با رعایت شأن و منزلت ایام فاطمیه در مجالس و محافل عزاداری و روضه‌خوانی حضرت زهرا (س) ‌حضوری گسترده و پر‌رنگ داشته باشند‌. 

امام جمعه موقت کوهبنان ابراز داشت: امام علی (ع) فرمودند، پرهیزکاران در دنیا دارای فضیلت‌هایی برتر هستند در حالی که سخنانشان راست‌، پوشش آنان میانه‌روی‌، راه رفتنشان با تواضع و فروتنی است و در حقیقت اساس زندگی آنان بر صداقت‌، تواضع‌، فروتنی و اعتدال بنا شده است‌.

وی تصریح کرد: پرهیزکاران چشمان خود را بر آنچه خداوند حرام کرده می‌پوشانند و گوش‌های خود را وقف دانش سودمند کرده‌اند و در روزگار سختی و گشایش حالشان یکسان است، یعنی نه در سختی‌ها بی‌تابی و جزع و فزع دارند و نه در راحتی سرمست می‌شوند و در هر حال شاکر خداوند هستند.

موسوی با اشاره به خطبه متقین گفت‌: پرهیزکاران در برابر سختی‌ها صابر هستند و به آنچه خداوند به آنان عنایت کرده قانع هستند و حرص نمی‌خورند. 

انتهای پیام/80012/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول