اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

شأن حضرت زهرا(س) در نوروز حفظ شود

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر حفظ شأن و جایگاه حضرت زهرا(س) در ایام نوروز از سوی مردم تأکید کرد.

شأن حضرت زهرا(س) در نوروز حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام محمود گروسی در سخنانی پیش از آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر(عج) این شهر اظهار داشت: با توجه به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه، مطلوب است مردم رنگ و بوی متفاوتی به نوروز ببخشند.

وی افزود: هرچه داریم از وجود حضرت فاطمه(س) داریم که مطلوب است مردم با مراعات و احترام جایگاه این بانوی بزرگوار اسلام، ایام نوروز را سپری کنند.

این مسئول با اشاره به هفته درختکاری، تبدیل شدن درختکاری به فرهنگ را در جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: آب دادن به درخت همچون سیراب کردن انسان از ارزش بالایی برخوردار است؛ بنابراین مردم باید هم در کاشت درخت و هم در حفظ  و حراست از درخت گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: آحاد جامعه می‌توانند در منزل، کوچه و خیابان و هر جایی که امکانش وجود دارد نسبت به کاشت درخت مثمر و غیرمثمر اقدام کنند که ثواب بسیار زیادی دارد.

گروسی بیان کرد: به فرمایش پیامبر اکرم(ص) اگر هنگام مرگ یک درخت در دست شما بود درخت را حتما بکارید که بیانگر اهمیت کاشت درخت است؛ البته در روایتی آمده است که اگر کسی درختی را قطع کند مانند کسی است که یک نفر را کشته است.

وی اضافه کرد: مردم باید در کاشت درخت که یکی از مصادیق صدقه جاریه است، کوتاهی نورزند و در حفظ و حراست این نعمت خدادادی تلاش کنند.

این مسئول با بیان اینکه در قرآن کریم کلمه «شجر» و «شجره» 27 مرتبه آمده است، اذعان داشت: حیات انسان به وجود درخت و منابع طبیعی بستگی دارد و کسی بدون اذن شرعی حق تصرف در منابع طبیعی را ندارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: یکی از ویژگی‌های بارز بهشت، جنت است که پوشیده از درخت است و بیانگر این است که صفای بهشت به درختانش است.

گروسی گفت: بهترین درس از سیره، گفتار و فرمایشات ائمه اطهار(ع) این است که درخت بکاریم که در این زمینه مقام معظم رهبری نیز تأکید دارند و هر سال در 14 اسفند درخت غرس می‌کنند تا همه تشویق به درختکاری شوند.

وی افزود: اگر چه مشکلات و مسائلی در خصوص اختلافات مردم و کشاورزان با منابع طبیعی وجود داشت اما با تصویب قانون تا حد زیادی از اختلافات و مشکلات کاسته شده است.

این مسئول ادامه داد: جنگل و کوه و بیابان و موارد دیگر جزو انفال محسوب می‌شوند و کسی حق تصرف در آن‌ها را ندارد چراکه مال خدا و ائمه اطهار(ع) است و در زمان غیبت امام زمان(عج)، بر عهده ولی فقیه نهاده شده است.

انتهای پیام/77006/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول