اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قزوین خبر داد

واریز حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات در مدارس قزوین

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین از واریز متمرکز حق ایاب و ذهاب آذرماه ائمه جماعات روحانی در مدارس این استان خبر داد.

واریز حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات در مدارس قزوین

محرم ملایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: حق ایاب و ذهاب آذرماه ائمه جماعات روحانی مدارس استان قزوین به صورت متمرکز به حساب آنان واریز شد.

وی افزود: در این ماه، مبلغی نزدیک به شش میلیون ریال از طرف استان به ابلاغ اعتبار ارسالی وزارت آموزش و پرورش افزوده و بخشی از مطالبات پیشین تسویه شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: در زمینه ترویج فرهنگ نماز هر اقدامی می‌تواند به سهم خود منجر به روشن‌تر شدن نقش، جایگاه و اهمیت نماز در تربیت دانش‌آموزان و مدیران آینده ایران اسلامی شود.

ملایی با اشاره به تبیین اهمیت نماز در سخن پیامبر اکرم (ص) که از آن به عنوان ستون دین یاد کرده‌اند، افزود: این موضوع و دیگر معارف والای دین مبین اسلام و همچنین سیره عملی پیشوایان دینی بیانگر آن است که توجه به این فریضه الهی و معارف قرآن کریم و تأکید بر آن در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان، تقویت پایه‌های دینی جامعه را به دنبال دارد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد: در همین راستا این نهاد در طول سال برنامه‌های متعددی را برنامه‌ریزی و برای اجرا، به ثمر رساندن آن و دستیابی به اهداف تعیین شده تلاش می‌کند.

وی آموزش عملی نماز برای تمام دانش‌آموزان، ایجاد مدارس قرآنی، مدارس قرآنی برنامه‌ای، طرح‌های ویژه برنامه‌های ولایی، برگزاری جلسات تفسیر قرآن ویژه فرهنگیان در دو بخش کارکنان ادارات و کادر آموزشی مدارس را بخشی از این برنامه‌ها برشمرد و اضافه کرد: برگزاری جشن شکوفایی (جشن تکلیف) در تمام مدارس، پرسش و پاسخ دینی و همچنین ساماندهی ائمه جماعات روحانی و فرهنگی بخش دیگری از برنامه‌های یاد شده را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/77011/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول