اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

اتاق فکر مدارس قزوین شورای معلمان است

مدیرکل آموزش و پرورش نشست‌های شورای معلمان را اتاق فکر هر مدرسه خواند و بر ضرورت تلاش برای کسب خروجی‌های مناسب در این شورا در طول سال تحصیلی تأکید کرد.

اتاق فکر مدارس قزوین شورای معلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سالار قاسمی در نشست شورای دبیران دبیرستان دوره دوم پارس قزوین که بعد از ظهر امروز برای نخستین بار در سطح استان و به عنوان ابتکاری از اداره کل آموزش و پرورش در دفتر مدیرکل قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تلاش می‌شود افرادی توانمند با سابقه لازم و برخوردار از تحصیلات مناسب برای مدیریت مدارس استان انتخاب شوند؛ چراکه وقوع هر اتفاق مهمی در آموزش و پرورش، منوط به برنامه‌ریزی آن در مدارس است و فعالیت مدیرانی توانمند را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اهمیت شورای معلمان، این نشست را اتاق فکر هر مدرسه خواند و افزود: اگر بنا به وجود یک اتاق فکر در هر مدرسه باشد، آن نشست، همان شورای دبیران است و کسب خروجی‌های مناسب در این شورا در طول سال تحصیلی ضرورت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش حضور در نشست‌های شورای معلمان را از جمله برنامه‌های خود برشمرد و اذعان کرد: اقدام مهم دیگر شرکت در شورای مدیران مدارس و کار سوم شرکت در نشست‌های سه کارشناس (ابتدایی – راهنمایی – متوسطه) هر منطقه است زیرا این سه جلسه اضلاع یک مثلث برای ایجاد تفکر و اندیشه در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

قاسمی نشست‌های کارشناسان سه مقطع تحصیلی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: تخصص این کارشناسان در حوزه کاری خود باید بیشتر از مدیرکل باشد و در واقع هر یک از آنان باید فوق تخصص حوزه کاری خود محسوب شوند زیرا باید توانایی برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آینده آموزش و پرورش را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش در بخش دیگری از این نشست به اولویت‌ها، برنامه‌ها و اهداف پیش روی این اداره کل اشاره کرد و مدرسه محوری، توجه به معیشت معلمان، تبدیل شدن به یکی از پنج اداره کل برتر کشور، ایجاد فضای مناسب برای مدارس غیردولتی را از جمله این اهداف برشمرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش کارکنان اداره کل آموزش و پرورش، همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و حمایت مسئولان استان بتوان اهداف یاد شده را محقق کرد و نسلی موفق‌تر برای در دست گرفتن مسئولیت‌های آینده نظام جمهوری اسلامی ایران و نخبگان و چهره‌های علمی ماندگار در تاریخ استان تربیت کرد.

انتهای پیام/77011/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول