اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل آموزش و پرورش قزوین کلید می‌خورد

برگزاری طرح «یک روز همه مدیرکل» در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح «یک روز همه مدیرکل» در مدارس قزوین کلید می‌خورد.

برگزاری طرح «یک روز همه مدیرکل» در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان سالار قاسمی امروز در گردهمایی مدیران و نماینده معلمان شهرستان تاکستان اظهار داشت: تعلیم و تربیت بر مبنای توجه به خواسته‌ها و نیازهای دانش‌آموزان امروز مسئله‌ای مهم و بسیار مورد توجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: مدیران مدارس و فرهنگیان باید با درک صحیح از نیازها برای توسعه امور کیفی در آموزشگاه‌ها گام برداشته و در این راستا تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش به عنوان محلی برای تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: جایگاه و شأن فرهنگیان بسیار در جامعه اسلامی باید مورد تکریم قرار گیرد و بر این اساس آموزش و پرورش به عنوان گلوگاهی برای پیشرفت و ارتقای سطح تربیتی و باورهای معنوی دانش‌آموزان است.

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر نیازها و کمبودهایی در مدارس به چشم می‌خورد که باید برای رفع این دغدغه‌ها تلاش و کوشش کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ویژگی‌های مدیران کیفی آموزش و پرورش را برشمرد و تصریح کرد: مدیر کیفی برای کار در آموزش و پرورش پای کار بوده و موفق می‌شود.

وی ادامه داد: طرح یک روز همه مدیرکل با طرح 3 سؤال در حال تنظیم و ارسال است که در این طرح تمام 16 هزار فرهنگی استان پیشنهادهای خویش را در راستای توسعه آموزش و پرورش استان مطرح می‌کنند

وی ارتقای مدیریت و رهبری در نظام تربیتی از پایین به بالا را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: مدرسه محوری امروز بسیار مهم است چراکه عدم فهم مشترک در مدرسه نتیجه‌گیری را ناممکن ساخته و نخستین ویژگی مدارس کیفی نیز نزدیکی نگرش‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ابراز داشت: ارتقای منابع انسانی، فعالیت‌های پرورشی و تحقیقات و پژوهش بسیار مهم است و مدیر کیفی باید سه ویژگی اعتماد به خود، زیرمجموعه و بالادستی را داشته باشد.

قاسمی با بیان اینکه شورای معلمان اتاق فکری است که نباید به صورت جلسه‌ای پر شود، ادامه داد: عدم اعتماد به زیر مجموعه از آثار چنین مراسم‌های صورت جلسه‌ای است که حلقه مدیریتی مدارس نیز باید شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در سیاست‌گذاری‌های آموزشی باید تغییر و تحول ایجاد کرد، اظهار داشت: بنابر فرموده شهید مطهری تعلیم و تربیت بر دو پایه فکر و محبت استوار است چراکه کار آموزش معرفت‌افزایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: عنصر محبت نیز البته کار یک مدیر و معلم است و فرهنگیان بدون فکر و محبت موفقیتی حاصل نمی‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه لازمه کارهای بزرگ تکیه بر سه اصل است، ابراز داشت: بدون داشتن هدف درست کارها حل نمی‌‌شود و جلسات شورای آموزش و پرورش باید از شعارزدگی بیرون آمده و هدف چهار سال آینده نیز مشخص باشد.

این مسئول انگیزه را افق مهم پس از هدف دانست و ابراز داشت: بدون انگیزه کار به پیش نمی‌رود و شجاعت در کار نیز بسیار مهم است همچنانکه تلاش آموزش و پرورش قزوین بر این اساس در قالب اهداف و برنامه‌ها به پیش می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره اینکه هشت برنامه در آموزش و پرورش قزوین مد نظر است، ابراز داشت: نخستین برنامه مدیریت آموزش و پرورش استان بر این است تا بتوان سرفصل برنامه‌ها را مورد بررسی قرار داد چراکه این برنامه‌ها قابل اصلاح و نقد است.

این مسئول بیان کرد: مدرسه‌‌ای که خلاقیت و ابتکار ندارد کیفی نیست؛ مطالعه و تحقیق بخش عمده‌ای از خلاقیت است و تنوع نیز سبب خلاقیت می‌شود.

انتهای پیام/77005/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول