اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای پاسداشت جایگاه نماز صورت گرفت

دیدار مسئولان آموزش و پرورش قزوین با خانواده یک خادم‌الصلاة

جمعی از مسئولان و کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین با خانواده مرحوم حاج حسین کیال‌ها خادم نماز جمعه شهر قزوین دیدار کردند.

دیدار مسئولان آموزش و پرورش قزوین با خانواده یک خادم‌الصلاة

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمعی از مسئولان و کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین عصر امروز با خانواده مرحوم حاج حسین کیال‌ها خادم نماز جمعه  شهر قزوین دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین در این برنامه که اعضای این اداره و کارشناسان این حوزه در نواحی 1 و 2 آموزش و پرورش به همراه تعدادی از کارکنان، مدیران و معاونان پرورشی مدارس این نواحی حضور داشتند، اظهار کرد: انجام چنین اقداماتی هر چند کوچک می‌تواند به سهم خود منجر به پاسداشت جایگاه و اهمیت نماز و همچنین خادمان این فریضه الهی شود.

محرم ملایی افزود: در بیان اهمیت نماز همان سخن پیامبر اکرم (ص) بس که آن را ستون دین خواندند و این موضوع نشان می‌دهد که در صورت توجه به فریضه نماز در جامعه به خصوص در میان دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی می‌توان پایه‌های دینی جامعه را نیز تقویت کرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین تصریح کرد: به طور قطع در این بین نقش خادمان نماز که بخشی از زندگی و دغدغه خود را به اشاعه و ترویج این فریضه الهی اختصاص داده‌اند، تا حد زیادی اثرگذار است.

وی همچنین زحمات چندین ساله مرحوم کیال‌ها را در ترویج فرهنگ نماز شایسته تقدیر خواند و ادامه داد: مرحوم کیال‌ها همکاری تنگاتنگ و صادقانه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش و مدارس قزوین در نماز جمعه‌های طول سال داشت که این همکاری به ویژه در نماز جمعه پایان دوره طرح تقلید و مرجع‌شناسی تجلی زیادی داشت.

دختر مرحوم کیال‌ها نیز که از اساتید حوزه علمیه و مرکز پاسخگویی به سئوالات شرعی قزوین و همچنین از داوران استانی مسابقات اقامه نماز است، این اقدام آموزش و پرورش را زمینه‌ساز گسترش نگاه قرآنی و دینی در جامعه به ویژه نسل جوان و دانش‌‌‌‌‌‌آموز دانست.

کیال‌ها همچنین به بیان مسائلی در خصوص کیفیت بخشی به جلسات پرسش و پاسخ احکام دینی پرداخت و بر اصلاح و تقویت قرائت نماز دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم تأکید کرد.

شایان ذکر است، مرحوم حاج حسین کیال‌ها از  بدو زمان برپایی نماز جمعه در قزوین پس از پیروزی انقلاب جز عوامل خدوم حفاظت نماز جمعه شهر قزوین بود.

انتهای پیام/77011/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول