اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

حل مشکل آب شرب روستاهای زنجان نیاز به 34 میلیارد تومان اعتبار دارد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: 34 میلیارد تومان برای حل مشکل آب شرب روستاهای استان زنجان نیاز است.

حل مشکل آب شرب روستاهای زنجان نیاز به 34 میلیارد تومان اعتبار دارد

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: با توجه به برآورد مسئولان اجرایی استان 34 میلیارد تومان برای حل مشکلات آب شرب روستاهای استان نیاز است.

وی حل یکباره مشکلات آب شرب روستاهای استان را دشوار عنوان کرد و اظهار داشت: نمایندگان استان برای کاهش این مشکلات پیگیری‌هایی در صحن علنی انجام دادند.

اسماعیلی افزود: رایزنی‌هایی نیز با وزیر نیرو در دولت سابق و وزیر نیرو در دولت یازدهم صورت گرفته است و در نطق‌ها و تذکرهای متعددی به صورت شفاهی و کتبی نسبت به طرح مشکلات آب شرب روستاها در استان اقدام شده و هشدارهای لازم داده شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از پیش‌بینی اعتبارات لازم در بودجه سال 93 برای کاهش مشکلات خبر داد و گفت: از محل اعتبارات وزارت نیرو اعتباراتی در بودجه سال آتی برای کاهش مشکلات آب شرب روستاهای استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار نسبت به اعتبارات سال جاری رشد داشته است، اظهار کرد: امید است این میزان اعتبار مقداری از مشکلات را کاهش دهد.

این مسئول با بیان اینکه نمی‌توان به یکباره همه مشکلات را برطرف کرد، اظهار داشت: در مجموع 160 روستا در سطح استان با مشکلات آب شرب مواجه هستند که با اعتبار پیش‌بینی شده برای سال آتی نمی‌توان مشکل همه آن را برطرف کرد و باید از اعتبارات عمرانی داخل استان نیز برای کاهش مشکلات استفاده شود.

اسماعیلی شرایط بودجه‌ای و اعتباری دولت را یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به مشکلات اعتباری و بودجه‌ای دولت نمی‌توان انتظار زیادی به لحاظ بودجه و اعتبارات داشت و مسئولان در داخل استان باید اولویت‌بندی لازم را برای کاهش مشکلات در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اولویت‌بندی درستی برای کاهش مشکلات روستاها صورت گیرد، افزود: روستاهایی که دارای 300 و یا 400 خانوار هستند باید در اولویت باشند و به ترتیب نسبت به خانوار و جمعیت آن باید برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در آن اقدام کرد.

وی به اعتبارات سال جاری در این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری 150 میلیارد تومان برای کاهش مشکلات آب شرب روستاها استان پیش‌بینی شده که به دستگاه‌های اجرایی تخصیص داده شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در سال آتی رقم پیش‌بینی شده در اعتبارت دولتی بیش از این مبلغ خواهد بود، تصریح کرد: اعتبارات ‌سال آتی قابل قبول است و برای کاهش مشکلات در این حوزه اقدام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان زنجان و طارم دارای مشکلات بیشتری در بخش آب هستند و سایر شهرستان‌های استان نیز به تناسب مشکلاتی را در این بخش دارند.

گفتنی است مشکل آب شرب روستاهای استان زنجان و برخی شهرهای جدید همانند نیک‌پی و ارمغانخانه طی سال‌های اخیر شدت یافته است و پیگیری‌ها برای کاهش این مشکلات نیز نتیجه عملی نداشته است.

این موضوع از چند زاویه قابل طرح است. مشکل اول در این حوزه از مشکلات کم آبی در کشور ایران و قرار داشتن استان در منطقه خشک نشات می‌گیرد که ضرورت مدیریت درست و توجه به این موضوع باید مورد توجه باشد. مشکل دوم عدم توجه مدیران مسئول طی سال‌های گذشته نسبت به مشکلات آب شرب روستاها و عدم برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش مشکلات بوده که موجب بروز مشکلات شدیدتر در سال‌های اخیر شده است.

روستاهای شهرستان زنجان و طارم بیشترین مشکلات را در حوزه آب شرب روستایی دارا هستند. یکی از موضوعات مهم قابل طرح نیز کمبود اعتبارات برای کاهش مشکلات بوده که ضرورت جذب اعتبارات لازم برای انجام اقدامات اجرایی را دو چندان کرده است.

طی روزهای گذشته نیز نمایندگان بخش‌های شهرستان زنجان دیداری با مسئولان اجرایی آب و فاضلاب روستایی و شهری زنجان داشته‌اند و مشکلات آب شرب مردم روستاها را بازگو کردند و پیگیری مشکلات آب شرب روستاهای زنجان در مجلس شورای اسلامی و تلاش برای جذب اعتبارات ملی برای کاهش مشکلات و همچنین اجرای برنامه‌های اجرایی در این زمینه یکی از موضوعات مهمی بوده که در ماه‌های اخیر مورد توجه بوده و نمایندگان استان نیز اقداماتی در این خصوص انجام داده‌‌اند.

انتهای پیام/73007/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول